دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌‌وگو با آنا:

اجازه برگزاری آموزش ترکیبی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود

اجازه برگزاری آموزش ترکیبی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود
معاون وزیر علوم گفت: دانشگاه و استادان به هیچ عنوان اجازه برگزاری کلاس به شیوه ترکیبی را در هفته پایانی اسفند ندارند؛ چرا که خلاف است.
کد خبر : 900484

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه‌ها می‌توانند هفته پایانی اسفند را به شیوه ترکیبی یعنی حضوری و مجازی برگزار کنند؟، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و استادان به هیچ عنوان حق و اجازه برگزاری کلاس‌ها را به صورت مجازی حتی با همکاری یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری آموزش مجازی خلاف است؛ تاکید کرد: هیچ کجای دنیا آموزش‌های خود را به صورت مجازی پیش نمی‌برند، یا آموزش در تمام جهان باید حضوری باشد یا مجازی؛ بنابراین نمی‌توان آموزش حضوری را تبدیل به آموزش مجازی کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: اجرای آموزش مجازی یک استثنا در دوران کرونا بود که با پایان همه‌گیری آموزش حضوری ۱۰۰ درصدی به میان آمد.

به گزارش آنا، معاونت آموزشی وزارت علوم در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ابلاغ کرد که با توجه به اهمیت اجرای با کیفیت فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های پایانی سال و هفته‌های پس از تعطیلات آغاز سال مطابق با مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در تمام هفته‌های نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزاری کلاس‌ها صرفا به صورت حضوری و پویا خواهد بود.

همچنین، مورد انتظار است دانشگاه‌ها گزارشی از نحوه برگزاری حضوری کلاس‌ها در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲ و هفته‌های آغازین پس از تعطیلات نوروزی را حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به این معاونت اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته