دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

نمایشگاه «چشمه خورشید» به ترانه باران می‌آید

نمایشگاه «چشمه خورشید» به ترانه باران می‌آید
نگارخانه «ترانه باران» با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن میزبان نمایشگاه «چشمه خورشید» می‌شود.
کد خبر : 900116

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن که ماه عبودیت و بندگی است، نمایشگاه «چشمه خورشید» مجموعه آثار غلامرضا راهپیما، ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا ساعت ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نام این نمایشگاه برگرفته از کلمه شمسه به معنی نور و خورشید است و ۲۰ تابلوی نفیس شمسه، تذهیب ایرانی بر دیوار‌های ترانه باران نقش خواهد بست. تذهیب شمسه‌ها در مکتب اصفهان و قلم مجید صادق زاده از شاگردان ارشد محمود فرشچیان است.

تمامی آثار به خط ثلث و آیات کریمه قرآن و اسماء جلاله هستند. راهپیما، بیش از بیست سال از محضر زنده یاد حبیب الله فضائلی (مولف اطلس خط ایران) بهره جست و در طول چهار دهه از عمر خویش کوشید تا دو جلد کتاب مرجع و مآخذ را با نام‌های از الفبا تا هنر و خوشنویسی و کتاب آرایی در ایران را در ادامه راه پژوهشی استاد خویش منتشر نماید که اکنون برای چندین رشته دانشگاهی ایران تدریس می‌شود.

هر دو کتاب مرجع یاد شده توسط، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان هنر ایران و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتشار یافته است.

نمایشگاه چشمه خورشید تا ۲۲ اسفند ماه در نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی و اسلامی ترانه باران ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز (به جز روز‌های تعطیل) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به آدرس تهران، اقدسیه، عزت الله انتظامی، بعد از چهارراه منجیل، بن بست عباس زاده، پلاک ۳ واحد ۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته