دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

اجرای عملیات هم‌افزایی قرآنی با محوریت ۳۰ آیه قرآن‌کریم در ماه مبارک رمضان

اجرای عملیات هم‌افزایی قرآنی با محوریت ۳۰ آیه قرآن‌کریم در ماه مبارک رمضان
نشست خبری همایش عملیات هم‌افزایی قرآنی  ماه مبارک رمضان در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر : 899878

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری همایش عملیات هم‌افزایی قرآنی ماه مبارک رمضان پیش از ظهر امروز، چهاردهم اسفند ماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم مسئول برگزاری این طرح گفت: در روز‌های ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن به صورت روزانه توسط مردم انجام می‌شود.

وی افزود: طرحی که ما داریم با روز‌های ماه مبارک رمضان گره می‌خورد، بنابر این سی آیه از سی جزء قرآن کریم انتخاب می‌شود و در هر روز ماه مبارک مبنای قرائت و حفظ و تفسیر قرار می‌گیرد. این سی آیه در ذیل یک موضوع کلان قرار گرفته است. این چارچوب کلی مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» مطرح فرموده‌اند. این کتاب در سال ۱۳۵۳ تدوین شده و اصول کلی اندیشه اسلامی مباحث ارزنده‌ای دارد.

میکائیل باقری مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز درباره طرح «مسطورا» عنوان کرد: آموزش و پرورش با داشتن پنجاه میلیون مخاطب مستقیم و غیر مستقیم از دستگاههای مهم و اثر گذار در این طرح هم افزایی است.این که همه نهادهای دولتی و غیردولتی دور هم جمع شدند و به صورت متمرکز کار ترویج فرهنگ قرآن کریم را پیش می برند جای خوشحالی دارد.. ویزر محترم آموزش و پرورش هم از این طرح به عنوان یک فعالیت محوری و اولویت‌دار حمایت ویژه‌ای دارند. ما برای دو گروه مخاطب فرهنگیان و دانش‌آموزان نقشه راه تعریف کرده‌ایم.

 وی اظهار کرد: مشارکت اولیای دانش آموزان هم برای ما مهم بوده. با هماهنگی دانشگاه فرهنگیان یک دوره سی روزه ضمن خدمت برای معلمان و فرهنگیان طراحی شده که بر مبنای آن محتوای آیات سی‌گانه و محتوای منتشرشده در فضای مجازی در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد و درنهایت آزمونی طراحی شده که گواهی ضمن خدمت صادر می شود.

باقری افزود: ما در بخش دانش آموزان، کانال «مسطورا» در سامانه شاد را ایجاد کرده‌ایم. همه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای این طرح در این کانال منتشر خواهد شدو اطلاع رسانی هم در آن انجام می‌شود. علاوه بر این، در سامانه جامع پرورشی که اغلب دانش‌آموزان و معلمان حضور دارند. مسیر ارتباطی ما با دانش‌آموزان جهت دریافت محتوای مکتوب و آزمون‌ها از آن طریق صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته