راهاندازی «کارآمادگی» دانشجویان در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماندیشی اتحادیه مرکزی استانهای البرز، مرکزی، سمنان و قم که به میزبانی واحد قم برگزارشد ضمن تبیین زیستبوم مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رتبهبندی دانشکدههای مهارتی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم میتواند در حوزه گردشگری مذهبی ـ سیاحت مذهبی فعالیت خود را متمرکز کند و باید بر توسعه مدارس دخترانه تمرکز داشته باشد، افزود: برای فعالیت دانشگاه آزاد قم در حوزه گردشگری مذهبی لازم است زیرساختهای انسانی آن ایجاد شود.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دروس مهارتی دنبال کثرت دانشجو نیستیم بر ضرورت تبدیل رشتههای تحصیلی به مهارتی تأکید کرد و افزود: جریان آموزشی باید در آموزشیار مهارتی و رشتههای غیرمهارتی باید مطابق با عرصه بهصورت مهارتی ارائه شود.
نادی ضمن تشریح نسلهای پنجگانه زیستبوم مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: راهاندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی بهعنوان نسل پنجم زیستبوم مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید ریاست عالی دانشگاه است که مقرر شده کلاسهای دانشکده مهارت مبتنی بر مسائل واقعی باشد و تمام استادان باید طرح درس داشته باشند.
وی از راهاندازی «کارآمادگی» دانشجویان برای نخستینبار در سامانه آموزشیار خبر داد و عنوان کرد: دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه در سامانه آموزشیار با استفاده از گزینه «کارآمادگی» استعدادسنجی اطلاعات خود را ثبت میکنند و این استعدادسنجی به ما کمک میکند تا به سهولت دانشجویان به عرصه کارآفرینی و بخش صنعت ورود کنند.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید استعدادسنجی دانشجویان انجام شود، بر این اساس پدیده استعدادسنجی در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی باید تقویت شود.
نادی گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارد که جریان دانشجویی در دانشگاه باید یک جریان شغلی را ببیند.
به گزارش آنا، در ابتدای این جلسه حجتالاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در زمینههای متعدد آموزشی، پژوهشی و عمرانی ارائه کرد.
انتهای پیام/