دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1402 - 14:14
نجفی خطاب به استادان:

تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات منافاتی با جایگاه تدریس ندارد

تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات منافاتی با جایگاه تدریس ندارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: وظیفه تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات از سوی استادان حتی از بیان مطالب درسی هم مهم‌تر است و منافاتی با جایگاه تدریس ندارد.
کد خبر : 898626

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست مجازی با عنوان «مسئولیت استادان» به گفت‌وگو با استادان درباره موضوع انتخابات و اهمیت آن پرداخت و اظهار کرد: رسالت ما این است که در همه قضایای اجتماعی مشارکت داشته باشیم و انتخابات نیز یکی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه ماست.

وی با بیان اینکه دشمنان در حال فعالیت علیه جبهه مقاومت و غزه هستند و از هر ابزاری استفاده می‌کنند، افزود: دنیا در مسئله فلسطین به شدت با بی‌تفاوتی مواجه شده و برخی کشور‌های غربی و عربی نسبت به جنایات در غزه سردمدار بی‌تفاوتی هستند؛ آن هم جنایتی که در تاریخ بشر بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) عنوان کرد: در کشور‌های غربی حتی شاهد همدستی با صهیونیست‌ها هستیم و در این شرایط، جمهوری اسلامی در حال تلاش برای یاری مقاومت است؛ از این رو استحکام ما بسیار اهمیت دارد.

نجفی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم آگاه‌سازی و شرایط را تبیین کنیم، ادامه داد: لازم است اقتدار جدی در درون ساختار خود داشته باشیم تا بتوانیم با اقتدار در برابر استکبار مقاومت کنیم و انتخابات یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتدار در کشور است.

وی تشریح کرد: معلم هستیم و اثربخشی ما تبیین مسئولیت اجتماعی به نسل جوان است و تنوع نامزد‌ها بسیار بالاست و هرکس با هر گرایش سیاسی می‌تواند نامزد اصلح خود را داشته باشد، اما باید تبیین کنیم که همه وارد کارزار انتخابات شوند تا اقتدار نظام تضمین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) در ادامه توضیح داد: در این راستا راه‌اندازی «گذر مشارکت» ابداعی بود که برای افزایش مشارکت و تبیین برنامه نامزد‌ها توسط دانشگاه آزاد اصفهان اجرا شد، اما این کافی نیست و بازهم به تبیین این مسئولیت اجتماعی جوانان نیازمندیم.

نجفی بیان کرد: همبستگی و یکپارچگی می‌تواند به شدت به ما کمک کند؛ در حالتی هستیم که دشمن به ما هجوم آورده و وقت فکر کردن نداریم و اگر ما نیز حمله نکنیم، شکست خواهیم خورد و باید تلاش کنیم برای آنهایی که دنبال از بین بردن اقتدار نظام یا تضعیف آن هستند، جوابی درخور داشته باشیم.

وی، خطاب به استادان دانشگاه خاطرنشان کرد: هرکدام از ما هر ابتکاری برای تشویق دانشجویان به مشارکت به نظرمان می‌رسد را باید اجرا کنیم؛ به عنوان مثال از کلاس درس برای تشویق، حتی برای مباحثه و مکالمه دوطرفه با دانشجویان استفاده کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) یادآور شد: این بحث امنیت کشور بوده  و از هر درسی مهم‌تر است و این مهم باید از سوی معلمان بیان شود و قابل اغماض و اهمال هم نیست؛ چراکه در آینده باید پاسخگوی نسل‌های بعدی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته