دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1402 - 18:20

متکی: انتخابات در ایران واقعی و تکرار حضور مردم است

متکی: انتخابات در ایران واقعی و تکرار حضور مردم است
سخنگوی شورای وحدت ضمن اشاره به این که انتخابات در  ایران واقعی است گفت: انتخابات تکرار حضور مردم است و  ایران از ۱۱۷ سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد.
کد خبر : 898185

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم وفناوری آنا، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایی و  دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، در چهارمین همایش سراسری اعضای مجمع اسلامی دانشگاه آموختگان ایرانی خارج از کشور در نشست سراسری اعضای مجمع دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در سخنانی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهاهر کرد: مناسبت‌های انقلاب اسلامی در کشور ما با تعبیر یوم الله شناسانده شده و اینها روز‌های مهمی است که تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده و بنا است که حماسه‌ای آفریده شود.

متکی بیان کرد: انتخابات تکرار حضور مردم است و  ایران از ۱۱۷ سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد که متأسفانه در دوره پهلوی عملا انتخابی در آن صورت نمی‌گرفت.

سخنگوی شورای وحدت گفت: آخرین انتخابات مجلس سال ۱۳۵۳ در زمان شاه برگزار شد که آن زمان بنده معلم بودم و در شهرمان این نکته به یک باور جدی تبدیل شده بود، که نماینده‌ها در  دربار انتخاب شدند و همان‌ها از صندوق خارج می‌شوند؛ لذا مردم باور نداشتند که انتخابشان انتخاب تأثیرگذار است، در نتیجه مردم حق رأی به معنی واقعی کلمه و تعیین کننده سرنوشت را نداشتند.

وزیر سابق امور خارجه خاطر نشان کرد: امام با انقلاب اسلامی این حق را به مردم ایران باز گرداند و مردم صاحب حق رأی و تشکیل دولت شدند.

وی افزود: سازه‌های نظام، مستقیم و غیر مستقیم به واسطه آرای مردم شکل می‌گیرد.

متکی تصریح کرد: در ۴۵ سال گذشته به طور واقعی در ایران انتخابات اتفاق افتاده و خواهد افتاد، زیرا در انتخابات گذشته خروجی‌های متفاوت و متضادی داشته است، در دوره‌های مختلف انتخاب‌هایی صورت گرفته که در حد بسیار وسیع با هم متفاوت بوده است، به‌گونه‌ای که اصلاح طلبان، اصولگرایان و میانه‌رو‌ها هر کدام در دوره‌های مسئولیت حکمرانی در کشور را بر عهده گرفتند. 

ظلم است که بگوییم انتخابات مهندسی شده و رأی مردم بی‌تأثیر است

وی ادامه‌ داد: این گوناگونی دولت‌ها نشان می‌دهد که انتخابات در  ایران واقعی است و ظلم است که بگوییم انتخابات مهندسی شده است و رأی مردم بی‌تأثیر است.

سخنگوی شورای وحدت با بیان آنکه براساس رأی مردم، نتایج انتخابات مشخص می‌شود. شاهد بودیم با رأی مردم پس از یک  دولت اصولگرا یا میانه‌رو در  سال ۷۶، یک دولت اصلاح طلب بر روی کار آمد. همچنین  در آخر دولتی اصلاح طلب، یک دولت اصولگرا روی کار آمد و این موضوع در دولت‌های مختلف تکرار شده است.

متکی تأکید کرد: انتخابات در ایران یک واقعیت است و امام آن را برای مردم به وجود آورد.

تحریم انتخابات درجهت منافع مردم نیست 

سخنگوی شورای وحدت گفت: زمزمه‌هایی که برای تحریم انتخابات صورت می‌گیرد، در جهت منافع مردم نیست. در حالی‌که در هیچ جای دنیا تبلیغ برای عدم شرکت در انتخابات شکل نمی‌گیرد ولی متأسفانه  گروه‌های وطنی خارج نشین این کار را انجام می‌دهند و بلندگو دشمن  می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم ما پدیده‌ساز هستند، نمونه‌ آن در ناامید‌ کردن دشمن در اغتشاشات سال گذشته است که  نقشه‌های آن‌ها نقش برآب شد.

 وزیر اسبق وزارت خارجه عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات زمینه‌ساز اقتدار نظام و کشور است و در افزایش قدرت منطقه‌ای و چانه زنی منطقه‌ای اثرگذار است.

متکی بیان کرد: وقتی امام می‌گوید که قدرت ما منطق ما در دنیای بی‌عدالتی است و مشکل غرب این است که امام آمد و آن چیزی را که آن‌ها به عنوان منشور حکمرانی سکولار سعی کردند در چند قرن جا بیندازند را شکست. امام آمد دین‌باوری و خداباوری را به جامعه برگرداند و این صدا در دنیا شنیده شد و هنوز هم در حال نورافشانی است.

متکی تأکید کرد: باید مشارکت را به مرز استاندارد خود برسانیم و مردم نشان دادند که در صحنه‌های خاص اثرگذاری خود را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته