دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1402 - 11:48
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

بهادری جهرمی: مطالبات تولیدکنندگان برق پرداخت می‌شود

بهادری جهرمی: مطالبات تولیدکنندگان برق پرداخت می‌شود
سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز دولت به منظور تقویت تولید انرژی برق منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت هزینه های تأمین برق به آن‌ها بدهی داشت، پیش‌بینی شد و با تصویب هیات وزیران تسویه صورت می‌گیرد.
کد خبر : 897860

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز دولت به منظور تقویت تولید انرژی برق منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت هزینه‌های تأمین برق به آن‌ها بدهی داشت، پیش‌بینی شد و با تصویب هیات وزیران تسویه صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین درباره راه‌آهن رشت-آستارا که بخشی از مسیر راه تجاری شمال-جنوب بوده، با مصوبه امروز دولت روش تأمین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب رسید.

بهادری جهرمی ادامه داد: برای تسهیل تامین مالی بخش تولید و حمایت از بخش خصوصی و تقویت تامین مالی زنجیره برای هدایت نقدینگی به سمت تولید، آیین نامه‌ای به تصویب رسید که به دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهد اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتشان از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند که سه ماه فرصت تسویه دارند. به عنوان تسویه بدهی به دستگاه‌های اجرایی این توان افزایی در اوراق گام ایجاد می‌کند که امکان استفاده بیشتر و مناسب تری را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته