دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1402 - 11:53
بهادری جهرمی:

اعتبار گذرنامه از ۵ به ۱۰ سال افزایش می‌یابد/ ذهن مردم را مشوش نکنیم

اعتبار گذرنامه از ۵ به ۱۰ سال افزایش می‌یابد  ذهن مردم را مشوش نکنیم
سخنگوی دولت گفت: بنابر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران برای کاهش هزینه‌های سفر خارج از کشور مدت اعتبار گذرنامه از مدت ۵ به مدت ۱۰ سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : 867967

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مصوبات هیئت دولت اظهار کرد: تعداد سینما‌های موجود در کشور که در ابتدای دولت ۵۰۰ سینما بود در این دو سال به ۷۰۰ سینما رسید که این نشان دهنده افزایش بیش از ۳۰ درصدی تعداد سینما‌هاست.  

وی افزود: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران برای کاهش هزینه‌های سفر خارج از کشور مدت اعتبار گذرنامه از مدت ۵ سال به مدت ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

سخنگوی دولت ادامه داد: مصوبه دیگری که به تصویب هیئت وزیران رسید برای تقویت حوزه مبارزه با قاچاق اسلحه، مهمات، مواد و تجهیزات مرتبط با حوزه‌های ناریه و فعالیت‌های غیرمجاز حوزه شبهه نظامی که امنیت مردم را تحت مخاطره قرار می‌دهد.

بهادری جهرمی گفت: لایحه‌ای را بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری با هماهنگی نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی کشور این لایحه به تصویب رسید. در صورت تصویب این دو لایحه هم در حوزه تسهیل خروج ایرانیان و در حوزه سفر‌های زیارتی و سیاحتی ایرانیان و هم در حوزه مبارزه با قاچاق اسلحه انشاءالله بتوانیم اقدامات مؤثری انجام دهیم.

علی بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی اختلاف نظرها در زمینه انبار ذرت همدان و فاسدشدن محصولات آن، اظهار کرد: کالاهایی که برای انبارها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبارها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

وی افزود: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبارها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همدان 6 سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان - آن هم فقط در همدان و نه کل کشور - مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیازهای استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش - زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهور تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته