دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضا مهدوی در گفت‌گو با آنا مطرح کرد:

جایگاه حقیقی موسیقی پاپ ایرانی باید درست شناخته شود

جایگاه حقیقی موسیقی پاپ ایرانی باید درست شناخته شود
دبیر سی و نهمین جشنواره بین الملل موسیقی فجر گفت: تا به حال گلایه هنرمندان پاپ این بود که چرا هر سال در بخش جنبی هستند و حتی اسمشان هم در جشنواره نمی‌آید! امسال تلاش کردم صرفا نگاه گیشه‌ای نداشته باشیم، هرچند دستمزد‌ها را هم بالا بردیم و بلیت‌ها را ارزان کردیم.
کد خبر : 897819

رضا مهدوی دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا درباره برپایی پُرشورحال جشنواره سی و نهم گفت: خوشبختانه امسال در جشنواره سی و نهم در بخش پاپ یک سالن در شمال و یک سالن در جنوب شهر داشتیم تا به نوعی عدالت محوری رعایت شود، تا این شاخه از موسیقی که بیشترین استقبال را دارد را با محوریت مردم تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه هنرمندان پاپ ایرانی در سطح وفاداری و اعتقاد به جریان‌های پویای مردمی هستند و عموما با جان و دل پای کار می‌ایستند، افزود: خوشبختانه اولین تجربه از سالن فرهنگسرای بهمن هم خیلی خوب بود، بضاعت جامعه موسیقی پاپ ایرانی بالا است، چرا که جایگاه ویژه‌ای نزد توده مردم دارند و برخاسته از گونه‌های مختلف موسیقی شهری و روستایی محسوب می‌‌شوند.

مهدوی یادآور شد: برای سال آینده مطلوب آن است این راه ادامه یابد تا جشنواره گروه‌های پاپ مستقل را شاهد باشیم تا خروجی‌های بهتری در این عرصه و هم تلفیقی (فیوژن) داشته باشیم و برنده این بخش‌ها با برنده پیشکسوتان در چهلمین دوره موسیقی فجر رقابت کنند. امسال ستاره‌های موسیقی مردم وار در جشنواره شرکت کردند، حال چه سال بعد ما باشیم یا نباشیم امیدواریم که این روند توجه به موسیقی پاپ مردم وار به شرط سلامت ادامه یابد.

دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: تا به حال گلایه هنرمندان پاپ این بود که چرا هر سال در بخش جنبی هستند و حتی اسمشان هم در جشنواره نمی‌آید! امسال تلاش کردم صرفا نگاه گیشه‌ای نداشته باشیم، هرچند دستمزد‌ها را هم بالا بردیم و بلیت‌ها را ارزان کردیم، اما تلاش کردیم جایگاه حقیقی موسیقی پاپ ایرانی را به شرط سلامت در جشنواره فجر نهادینه کنیم. امسال دعوتی‌ها کاهش و بلیت فروشی‌ها افزایش پیدا کرد.

این مدرس دانشگاه درباره علل حضور پیدا نکردن سایر هنرمندان موسیقی پاپ در جشنوار امسال گفت: علت شاید سلیقه محوری باشد و نه منطق گرایی! این عزیزان اگر ببینند که روح تازه‌ای در جشنواره دمیده شده، همان‌هایی هستند که در سیل، زلزله و مسائل دیگر مردم ایران را تنها نمی‌گذارند  و با انگیزه و قوت قلب سال بعد پای کار می‌آیند.

مهدوی درباره بخش کودک و نوجوان جشنواره نیز گفت: کودکان آینده سازان ما هستند. نسل باهوش و زرنگی که پدر و مادرهایشان آنها را برای فراگیری موسیقی به آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها می‌فرستند، می‌بایست زیرساخت‌ها را برایشان فراهم کرد، چه جایی بهتر از صحنه‌های جشنواره بین المللی موسیقی فجر که بچه‌ها دیده شوند، رسانه‌ها به آنها توجه ویژه و بدرستی معرفیشان کنند همه اینها بر شخصیتشان اثر خوب می‌گذارد. با این حرکت‌ها در آینده نزدیک شاهد موسیقیدان‌های بزرگی خواهیم بود با وجوداستادان خوبی که دارند بنفع تمامیت فلات ایران آهنگسازی و اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته