دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران آغاز به کار کرد

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران آغاز به کار کرد
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
کد خبر : 897270

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران پیش از ظهر  امروز در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی کوتاه عنوان کرد: نمایشگاه پس از چند سال با حضور رسانه های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شد. امروز از جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران خواهیم داشت. در خدمت سخنگوی حماس هستیم که امروز در اینجا حضور خواهند داشت.

درادامه با حضور فرشاد مهدی‌پور، محمدمهدی اسماعیلی و محمدزاده نویسنده دانشنامه مطبوعات ایران از این اثر رونمایی شد.

یادی از شهدای رسانه از زبان نماینده حماس

این مراسم با حضور مهمانان خارجی از لبنان، عراق و... برگزار شد. در ادامه مراسم سخنگوی حماس پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: سلام مردم فلسطین، قدس و غزه و مبارزانی که همچنان در حال نبرد با دشمن صهیونسیتی هستند را به شما تقدیم می‌کنم. همچنین جا دارد یادی کنیم از شهدای رسانه در فلسطین که از اغاز حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به ۱۲۰ نفر رسیده است. تردید وجود ندارد که رسانه از گذشته تا به امروز همواره نقش مهمی داشته است و فعالیت رسانه‌ای هم بخشی از نبردی است که ما امروز علیه رژیم صهیونسیتی به آن مشغولیم.

اسامه حمدان افزود: اهمیت نبرد رسانه‌ای کمتر از نبرد در میدان نیست و به همین دلیل رژیم صهیونیستی اهالی رسانه را هدف حملات خود قرار می‌دهد و در جریان نبرد طوفان الاقصی رسانه نقش مهمی در شکست دادن جریان رسانه‌ای رژیم صهیونسیتی داشت. دستاوردهای بزرگی که در این دوره حاصل شد دستاوردهای بزرگ و ماندگاری در تاریخ مقاومت، فلسطین و نبرد علیه رژیم صهیونسیتی بود. و البته این تنها بخشی از رسانه است چون در واقع رسانه ها نقشی فراتر از این دارند.

سخنگوی حماس عنوان کرد: رسانه ها امروز نقش اصلی را در شکل دادن فرهنگ و اندیشه در کشورهای ما دارند. همچنان که رسانه ها نقش اساسی در شکل دادن روحیه فداکاری، از خودگذشتگی، مسئولیت پذیری و مقاومت هم دارند. به این دلیل است که رسانه‌ها نبش تعیین کننده‌ای در جهاد تبیین در شرایط کنونی دارند. 

وی اضافه کرد: این قدرت رسانه است و همین قدرت مسئولیت بزرگی هم برای رسانه‌ها در دوران کنونی یه وجود آورده است و این مسئولیت اعتبار و صداقت گفتار و صحت مسیر و رویکرد در ارتباط با امت اسلام است.

سخنگوی حماس با اشاره‌ای به وضعیت امروز غزه گفت: امروز بعد از ۱۴۰ روز از آغاز جنگ در غزه وضعیت مقاومت بسیار بهتر از چیزی است که همه درباره مقاومت تصور می‌کنند. ملت ما استوار و پایدار ایستاده و در حال شکل دادن پیروزی است. مقاومت نه فقط نقش اساسی را در نبرد جاری دارد بلکه فراتر از این به یک بازیگر اصلی در شکل دادن وضعیت آینده در منطقه تبدیل شده است.

اسامه حمدان در پایان سخنانش گفت: باید تاکید کنم ما در حال چشاندن طعم شکست به دشمن صهیونسیتی هستیم و آنچه که امروز در غزه رخ می دهد پرده اول نمایش سقوط رژیم صهیونسیتی است.

 احیای یک امر فرهنگی معطل مانده

سپس محمدمهدی اسماعیلی در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خوشحالم که یکی دیگر از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر که وقفه ای در برگزاری ان رخ داده بود بازگشایی می شود. رسانه ها امروز در همه بخش ها در این رویداد حضور دارند. ۴۵۰ رسانه حاضر شدند و این برای من و همکارانم افتخاری است که در خدمت عزیزان باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصحاب رسانه صاحبان اصلی این نمایشگاه هستند. از اقای محمدزاده که امروز جلد دوم کتابشان را رونمایی کردیم هم تشکر می کنم و امیدوارم جامعه رسانه ای ما در کمال صحت و سلامتی، افتخارات بزرگ ایران با عظمت را به خوبی به نمایش بگذارند.

پس از این بخش وزیر به همراه مهمان‌های خارجی غرفه غزه را به نمایندگی از کل جشنواره افتتاح کرد.

این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دوم اسفند ماه دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته