دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

خرمای ماه رمضان به‌وفور در بازار/ بخشنامه عوارض صادرات خرما باید لغو شود

خرمای ماه رمضان به‌وفور در بازار  بخشنامه عوارض صادرات خرما باید لغو شود
رئیس هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران گفت: برای تأمین خرمای ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم.
کد خبر : 897155

محسن رشید فرخی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران درباره تأمین خرمای ماه رمضان در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی علم و فناوری آنا گفت: مطابق گزارش‌های قبلی برای تأمین خرمای ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم. خرمای کافی و بیش از نیاز کشور دپو شده است؛ همچنین در مورد قیمت در مبدا نیز نسبت به سال گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: پس از ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرما کاهش می‌یابد و به همین دلیل زمان طلایی برای فروش و تامین معیشت کشاورزان همین دوران است. شایان ذکر است که معیشت ۶ استان مرزی ما به همین خرما بستگی دارد؛ از این همین رو این بخشنامه برای وضع عوارض صادراتی باید به سرعت لغو شود.

خرمای ماه رمضان

میزان افزایش قیمت خرما برای امسال

فرخی گفت: با وجود تورم حدود ۴۰ درصدی که در کشور داشته ایم، قیمت خرما در مبدأ حدود ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و امسال از نظر قیمتی برای خرما در شرایط بسیار خوبی قرار داریم. قابل ذکر است که عمده گرانی خرما به دلیل دریافت سود حدود ۵۰ درصدی دلالان در زنجیره عرضه است.

راه حل کاهش قیمت خرما برای مصرف کننده

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان و کاهش قیمت خرما برای مصرف کننده، پیشنهاد داده ایم که خرما به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار عرضه شود. همچنین نظارت بر قیمت‌ها در مقصد و به اضافه ابلاغ دستورالعمل برای کاهش سود فروشگاه‌های زنجیره به ۱۰ درصد برای فروش خرما، می‌تواند بازار این محصول را کاملاً در ماه رمضان آرام نگه دارد.

خرما

فرخی بیان کرد: کشاورزان برای تولید مستمر نیاز به ایجاد ثبات در قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند سم و کود دارند. همچنین کشاورزان برای تامین ماشین آلات کشاورزی نیز احتیاج به مساعدت دولت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته