دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1402 - 13:55

ارمنستان: باکو برای «جنگ تمام‌عیار» برنامه‌ریزی می‌کند

ارمنستان: باکو برای «جنگ تمام‌عیار» برنامه‌ریزی می‌کند
در بحبوحه تشدید تنش‌های مرزی میان باکو و ایروان، نخست‌وزیر ارمنستان هشدار داد که جمهوری‌ آذربایجان به دنبال راه‌اندازی یک جنگ تمام‌عیار است.
کد خبر : 896804

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ درست دو روز پس از درگیری‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز دو کشور، نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان امروز (پنجشنبه) هشدار داد که باکو در حال برنامه‌ریزی برای «یک جنگ تمام عیار است».

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، پاشینیان در یک نشست دولت با هشدار درباره تنش‌های جدید با باکو گفت: تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که (جمهوری) آذربایجان خواهان راه‌اندازی اقدام نظامی در برخی مناطق مرزی با چشم‌انداز تبدیل تنش‌های نظامی به جنگ تمام عیار علیه ارمنستان است.

اظهارات جدید نخست‌وزیر ارمنستان پس از آن مطرح می‌شود که روز دوشنبه هفته جاری باکو ارمنستان را به تیراندازی به نقاط مرزی متهم کرد و متعاقب آن وزارت دفاع ارمنستان از پیگیری موضوع خبر داد.

یک روز پس از آن یعنی روز سه شنبه نیرو‌های جمهوری آذربایجان به سمت قوای ارمنستان تیراندازی کردند که طی آن چهار نظامی ارمنستان کشته شدند.
باکو ایروان تاکنون دو جنگ خونین باهم داشته‌اند.

این دو کشور همسایه علیرغم وساطت برخی کشور‌ها از جمله روسیه هنوز به توافق نهایی صلح دست نیافته‌اند.

تنش‌های جدید باکو و ایروان واکنش‌های بین‌المللی نیز به همراه داشته است به طوریکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در ملاقات با وزیر خارجه ارمنستان آتش‌پراکنی نیرو‌های جمهوری آذربایجان به سمت نیرو‌های ارمنستان را اقدامی نابجا خواند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته