دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1402 - 18:00
مسئول بسیج استادان استان گیلان مطرح کرد؛

نقش مؤثر استادان به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم در پررنگ‌ کردن انتخابات

نقش مؤثر استادان به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم در پررنگ‌ کردن انتخابات
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه قدس استان گیلان تأکید کرد که استادان، فرماندهان جنگ نرم هستند که باید اثر و نقش خودشان را ایفا کنند؛ حتی اگر این اثر و نقش همراه با هزینه‌ باشد.
کد خبر : 896726

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی «انتخابات، تجلی اراده مردم در حکمرانی اسلامی» به همت بسیج اساتید استان گیلان و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در سالن سردار دلها شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه قدس استان گیلان در این نشست برگزاری نشست‌های بصیرتی در دانشگاه‌ها را مفید خواند و گفت: این نشست‌ها می‌تواند در راستای تقویت نگاه ما نسبت به موضوع بسیار پراهمیت انتخابات و گسترش این موضوع در کلاس‌های درس برای ارتقای بصیرت دانشجویان بسیار مؤثر باشد.

وهب جعفریان با استناد به «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» و نگاه مرحوم حضرت آیت‌الله مشکینی(ره)، انتخابات را به کربلا تشبیه کرد و شرکت‌کنندگان در انتخابات را سه دسته خواند و ادامه داد: یک دسته از افراد کسانی هستند که مخالف نظامند و نه‌تنها در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ بلکه علیه نظام هم درحال فعالیت بوده و به مثابه قاتلین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هستند که می‌خواهند نور حقیقت را خاموش کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه قدس استان گیلان بیان کرد: دسته دوم افرادی هستند که در انتخابات شرکت می‌کنند و رأی سفید می‌دهند، این افراد همان کسانی‌اند که نسبت به قتل حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بی‌تفاوت بودند.

جعفریان با برشمردن خصوصیات افراد دسته سوم ادامه داد: دسته سوم آنهایی بودند که برای انتخابات وارد عرصه شدند و رأی خود را هم به صندوق‌ها ریختند؛ چراکه به درک رسیده‌اند که سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنند و با مشارکت در انتخابات علاوه بر یاری دین خدا، از امر نایب امام زمان‌شان اطاعت کرده و چشم شیطان را کور و دشمنان را ناامید می‌کنند.

وی تأکید کرد: در زمان کنونی توجه به انتخابات دارای اهمیت ویژه‌ای است، انقلاب اسلامی در حال حاضر درخت تناوری است که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده و چشم جهانیان به این انتخابات ماست؛ چراکه انتخابات برای ما اقتدار خواهد آفرید و اقتدار امنیت را برای ما به وجود خواهد آورد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه قدس استان گیلان متذکر شد: استادان، فرماندهان جنگ نرم هستند که باید اثر و نقش خودشان را ایفا کنند؛ حتی اگر این اثر و نقش همراه با هزینه‌ باشد و هرچه داریم از اسلام عزیز است و باید آبروی خود را خرج آن کنیم که بهترین سرمایه‌گذاری برای آخرت خواهد بود.

جعفریان، حضور در خط ولایت و اطاعت از امام خامنه‌ای را شرط عاقبت به خیری دانست و گفت: ما باید وفاداری خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و این حرم را با مشارکت و تشویق عموم مردم به مشارکت ثابت کنیم.

وی افزود: امروز در مجموعه دانشگاه‌های استان گیلان، اعضای هیئت علمی دغدغه‌مند می‌خواهند پای کار انقلاب باشند و اکنون در جهان همه مشتاقند ببینند در ایران چه اتفاقی خواهد افتاد و نقش ایران در سطح بین‌المللی کاملاً مشخص است.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه قدس استان گیلان تشریح کرد: طبیعتاً امروز سکوت ما در کلاس‌ها جایز نیست و باید نقش خودمان را به‌خوبی ایفا کنیم و با گام‌های راسخ علاوه تشویق نخبگان و آحاد مردم به مشارکت در انتخابات، زمینه لازم برای بسترسازی مشارکت حداکثری را در دانشگاه‌ها مهیا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته