ایجاد روح همدلی رویکرد اصلی در تدوین سند راهبردی روابط عمومیهای استان کردستان بوده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عادل صلواتی در روند تدوین سند راهبردی روابط عمومی های استان کردستان و در گردهمایی مدیران و مسئولان روابط عمومیهای کردستان، تدوین این سند را به منظور ارتقا و تثبیت جایگاه حرفه ای و با هدف انسجام بخشی به تلاشهای پراکنده روابط عمومی ها و افزایش میزان اثر بخشی اقدامات آنان ارزیابی کرد.
مشاور و راهنمای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کردستان با بیان اینکه ایجاد روح همدلی، مشارکت حداکثری و توافق بر سر اهداف کلان، رویکرد اصلی در تدوین سند راهبردی روابط عمومیها استان کردستان بوده است؛ گفت: «در طول دهها جلسه کارشناسی و با حضور فعال تمام اعضای هیأت رئیسه منتخب روابط عمومی های استان،مأموریت و چشم انداز روابط عمومی ها تدوین شده و همچنین بیش از 30 نقطه ضعف و قوت، فرصت و تهدید کلیدی از بیش از صدها عنوان احصاء شده از روابط عمومیهای سازمانهای سطح استان مورد تایید نهایی قرار گرفت.»
صلواتی توضیح داد: «سند راهبردی روابط عمومیهای استان کردستان براساس بانک اطلاعات اخذ شده و ملحوظ شدن نکته نظرات مدیران و کارشناسان فعال در این حرفه با سه عنوان هدف کلان و 9 عنوان استراتژی اصلی تدوین شد و ظرف تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و مشارکت طیف قابل توجه ای از مدیران روابط عمومی، برنامه اقدام نهایی شد.
سند راهبردی با مشخصات گفته شده برای اولین بار در سطح کشور تدوین شده است.
تحقق شعار هر روابط عمومی یک رسانه کمک به انعکاس برنامههای دولت است
مدیرکل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری کردستان نیز در این گردهمایی خواستار تحقق شعار هر روابط عمومی یک رسانه برای انعکاس خدمات دولت در استان شد.
کوهسار دادور گزارشی از فعالیت های شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کردستان را ارائه کرد و از حمایت استاندار کردستان از این شورا قدردانی کرد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری کردستان افزود: «دولت تدبیر و امید در کشور رسانه فراگیری برای اطلاعرسانی اقدامات خود ندارد.»
وی گفت: «مدیران روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خدمات و برنامههای دولت را به جامعه اطلاعرسانی کنند.»
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری کردستان در ادامه اظهار کرد: «تهیه و تدوین سند راهبردی روابط عمومیهای استان و تلاش در راستای ارتقای جایگاه این تشکیلات مهمترین اقدام شورای هماهنگی روابط عمومیها بود.»
وی افزود: «با مشارکت و همراهی اعضا و بهرهگیری از نظر استادان دانشگاه سند راهبردی تهیه شد و مجموعه اقداماتی نیز در راستای تثبیت و ارتقای حوزه روابط عمومیها صورت گرفته است.»
مسعود احمدی رئیس خانه مطبوعات کردستان هم در این گردهمایی درباره ارتباط و تعامل بین رسانه و روابط عمومی نیز مطالبی را ارائه کرده و در پایان مراسم اعضای شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کردستان نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.
اصلاح نگرشهای سنتی نسبت به روابط عمومی در مدیریت سازمانها امروزه ضرورت قطعی برای تأمین زمینه ارتقای جایگاه این واحد است
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و نایب رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های کردستان در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی این استان با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح نگرشهای سنتی نسبت به روابط عمومی در میان مدیران ارشد دستگاهها و توجه به تغییر تعاریف سازمانی از این واحد حیاتی در دنیای مدرن و انفجار اطلاعات که امکان دروازه بانی اخبار را سلب کرده، خواستار ارزیابی و ارتقای جایگاه روابط عمومی از پوستر چسبانان اتاقهای زیر پله نشین ساختمان اداری، به سطح بالاتر حوزههای ریاست و اتاق مشاورت ارشد مدیریت در روند تصمیمگیریهای سازمانی شد.
داریوش راشدنسب با توجه به آسیب شناسی موقعیت فعلی روابط عمومیها، نگاه به روابط عمومی را در نظام ارائه خدمات صرف تبلیغی مخل شان آنها برشمرده و بکارگیری دانش آموختگان واجد شرایط در این واحد سازمانی و تجهیز اداری و فنی، توأم با حمایت از روابط عمومیها را زمینه ساز ارزیابی قلب سازمانها در نظام مدیریتی آنها دانست.
نایب رئیس شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کردستان با توجه به ضرورت تدوین و تنظیم سند راهبردی روابط عمومیها در کردستان به عنوان نقشه راه و چشماندازه حرکت رو به تعالی و پویای این بخش حساس از ساختار سازمانی، گام بعدی برای کیفیت بخشی به خدمات سازمانها به جامعه هدف و مخاطبان را تدوین منشور اخلاق حرفهای و تلاش برای آموزش همه مهارتهای فنی و حرفهای لازم به نیروهای انسانی فعال در روابط عمومیها دانست.
راشدنسب با بیان اینکه موقعیت روابط عمومی در هر سازمانی نسبت مستقیم با میزان ترویج روحیه و تعهد به پاسخگویی صادقانه در مدیریت آن سازمان دارد؛ اصلی ترین راه برقرای پیوند دو سویه پایدار میان بهره برداران از خدمات و تولیدات سازمانها و شرکتها را در تقویت و توجه مدیران نسبت به حمایت از روابط عمومیها ارزیابی کرد.
انتهای پیام/