دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش؛

مراکز آزمون استاندارد به‌منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی می‌شود

مراکز آزمون استاندارد به‌منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است تا ۱۴۰۷ مراکز آزمون استاندارد به‌منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی شوند.
کد خبر : 896278

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در چهارمین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش‌وپرورش، گفت: پیگیری مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با حمایت از برگزاری آزمون‌های نهایی موضوع اصلی ستاد عالی آزمون‌ها در این جلسه بود.

وی با اشاره به بند‌های این مصوبه، تصریح کرد: این مصوبه شامل ۹ بند ازجمله تقویت ساختار و نیروی انسانی مرکز ارزشیابی و همچنین ادارات سنجش استانی و همچنین تعیین ردیف بودجه مستقل برای برگزاری آزمون‌ها است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: همچنین مقرر شده است تا ۱۴۰۷ مراکز آزمون استاندارد به‌منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی شوند.

وی با اشاره به فرآیند‌های آزمون‌های نهایی، اظهار کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از فرآیند برگزاری آزمون‌های نهایی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

زارعی با اشاره به مسئله تأمین امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی، گفت: در راستای تأمین امنیت آزمون‌ها، با پیگیری وزارت کشور، تأکید شده است با مدیریت شورای تأمین‌های استانی و شهرستانی این مسئله مهم مدیریت و حراست شود.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات، تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات نیز با ابلاغ اعتباری به استان‌ها دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش به مسئله آزمون‌های شبه نهایی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تا زمانی که چارچوب مشخصی بر اساس اهداف کتب درسی طراحی نشده است، در استان‌ها برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با طراحی چارچوب، طراحی آزمون‌ها با مدیریت دبیرخانه‌های کشوری دروس و به‌صورت واحد با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آزمون‌های نهایی انجام می‌گیرد.

زارعی در پایان به مسئله بهره‌برداری از ظرفیت فضای مجازی به‌منظور آموزش عمومی اشاره و اظهار کرد: آموزش برای همه نیز در دستور کار است که در قالب فضای مجازی و توسط دبیران برتر کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته