دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امسال دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت

امسال دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه براساس آئین‌نامه، ۲ تا ۵ درصد دانشجویان هر دانشگاهی سرآمد خواهند بود، گفت: مقطع دانشجویان سرآمد امسال دانشگاهی خواهد بود و دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت.
کد خبر : 894661

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی دانشگاه شهید باهنر گفت: خدا را شاکریم که در این نشست معاونان دانشجویی توانستند با ارائه دیدگاه‌های خود در جهت اعتلای دانشگاه‌ها و حل مسائل دانشجویان گام بردارند.

وی در خصوص اهداف برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه بیان کرد: حفظ و ارتقای سلامت و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان از طریق ترویج ورزش و زندگی فعال با رعایت ارزش‌های اسلامی، ملی و اخلاقی، جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان؛ جلب مشارکت و افزایش مساعدت موسسات آموزش عالی و دانشگاهی و دانشجویان در اجرای فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی و قهرمانی؛ ایجاد اتحاد، همدلی و همبستگی و روحیه همکاری در بین دانشجویان از جمله اهداف برگزاری المپیاد فناورانه است.

وی در خصوص دیگر اهداف این المپیاد تصریح کرد: ایجاد انگیزه و توسعه رقابت سالم در بین دانشجویان ورزشکار؛ شناسایی استعدادهای ورزشی و بسترسازی زمینه رشد و توسعه آن‌ها در بین دانشجویان؛ ایجاد انگیزه جهت استمرار فعالیت‌های ورزشی، تقویت روحیه خودباوری، احساس عزت و منزلت در بین دانشجویان از اهداف برگزاری المپیاد ورزش های فناورانه است.

ارژنگ در خصوص دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها گفت: دانشجویی سرآمد است که بر اساس آیین‌نامه و شیوه‌نامه موجود بالاترین مجموع امتیاز را کسب نماید و حداقل ۲۵ درصد بالاترین امتیاز کسب شده در بخش‌های آموزشی،پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی را به دست آورده باشد.

وی ادامه داد: آئین نامه دانشجویان سرآمد در واقع مشخص می‌کند، کدام دسته از دانشجویان در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ابعاد دیگر سرآمد هستند و شیوه نامه در واقع روش اجرای آئین نامه مذکور است.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: براساس این آئین نامه، ۲ تا ۵ درصد دانشجویان هر دانشگاهی سرآمد خواهند بود، مقطع دانشجویان سرآمد امسال دانشگاهی خواهد بود و دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت. آنچه در مقطع کشوری اجرا می‌شود دانشجوی نمونه است دانشجوی نمونه می‌تواند خروجی سرآمدان دانشگاهی باشد.

ارژنگ افزود: فعالیت‌های دانشجویان در عرصه بین الملل را به عنوان یکی از زمینه‌های سرآمد شدن لحاظ کرده ایم. دانشجویان سرآمد از امتیازات وِیژه ای برخوردار می‌شوند که می‌توان به امتیازات رفاهی اشاره کرد که شامل خوابگاه، معافیت از پرداخت هزینه غذا، فرصت‌های مطالعاتی، تغییر رشته و ارائه واحدهای بیشتر در حوزه آموزش به این دانشجویان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته