دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1395 - 15:37
مدیرکل مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست:

هیچ مجوزی برای نگهداری حیوانات در سیرک داده نشده است

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور ،گفت: هیچ مجوزی برای نگهداری حیوانات در سیرک داده نشده است.
کد خبر : 89423

به گزارش گروه اجتماعی آنا از مهر، علی تیموری در حاشیه سفر به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۵ هیچ مجوزی برای نگهداری حیوانات در سیرک داده نشده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته گونه‌های مختلف جانوری برای نمایش در سیرک مورد استفاده قرار می‌گرفتند که مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این گونه‌های جانوری به باغ وحش‌های دارای مجوز تحویل داده شدند.


وی به آماری از تلفات و بیماری‌های حیات وحش در کشور اشاره کرد و گفت: در هیچ استانی بیماری پی پی آر (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) که ناشی از تلفات حیات وحش در سطح کشور باشد گزارش نشده و مراقبت‌های خوبی ادارات کل محیط زیست استان‌ها با هماهنگی دامپزشکی در این خصوص انجام داده‌اند.


مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور، افزود: ورود دام‌های اهلی به مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت شده تا به همه دام‌ها واکسن‌های لازم بر اساس ظرفیت موجود تزریق شود.


تیموری به وجود تلفات گونه‌های دامی در سه استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در استان های البرز، زنجان، مرکزی و بخشی از تهران حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ راس کل، بز، قوچ و میش تلف شدند.


وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست فورا با همکاری سازمان مدیریت بحران و دامپزشکی استان‌ها موضوع نحوه ورود گونه های دام ها به مناطق حفاطت شده را مدیریت کرد و الان آثار منفی در استان‌ها مشاهده نمی‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شکار محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته