دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر جایزه قلم مقدس:

روزنامه‌نگار تراز انقلاب با ۸ شاخص انتخاب می‌شود

روزنامه‌نگار تراز انقلاب با ۸ شاخص انتخاب می‌شود
دبیر جایزه قلم مقدس در مورد معیار اصلی برای انتخاب روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی گفت: ما برای انتخاب روزنامه‌نگار تراز انقلاب ۸ شاخص داشتیم اما معتقد نیستیم شاخص‌های ما کامل‌ترین شاخص‌هاست حتما احتمال دارد که با اصلاحاتی روبرو شود.
کد خبر : 893854

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا نشست خبری جایزه قلم مقدس (انتخاب روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی) صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

علی‌اکبر اشعری دبیر جایزه قلم مقدس در ابتدای این مراسم گفت: ما سی سال پیش نمایشگاه مطبوعات را راه‌اندازی کردیم و خوشحالیم که حالا یک کار جدید در حوزه رسانه شکل گرفت. زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت به دنبال این بودیم مه در عرصه‌های مختلف ترازهایی را تعیین کنیم، هم مباحث سیاسی هم اقتصادی و حالا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد با تعیین شاخص‌هایی، سعی کنند کسانی را که در مسیر این شاخص‌ها عمل می‌کنند را به جامعه معرفی و از آن‌ها تقدیر کنند تا این افراد به عنوان الگوهای حرفه‌ای به جامعه مطبوعاتی معرفی شوند. طبیعتاً این انتخاب‌ها به این معنی نیست که این افراد در قله هستند اما بیانگر این است که در مسیر درست حرکت می‌کنند. 

وی درخصوص انتخاب شاخص‌های انتخاب روزنامه‌نگار تراز نیز گفت: این مباحث چون دیر شروع شد نا قرار گذاشتیم در دو مرحله کار را جلو ببریم. در مرحله غول امسال را جلو می‌بریم و در سال‌های بعد کارهای دقیق‌تری را انجام می‌دهیم و حتما در این مسیر از کسانی که علاقه‌مند هستند در این مسیر نظراتی ارائه کنند کمک می‌گیریم. هیئتی تشکیل شده از دوستانی که سابقه کار مطبوعاتی داشتند و به یک چارچوبی رسیدیم و آن را مبنای انتخاب افراد قرار دادیم. برای انتخاب هم دو مرحله‌ای عمل کردیم‌. در مرحله اول از چهره‌های شاخص حوزه رسانه کمک گرفتیم که انها نیز افرادی را معرفی کنند که از این فهرست ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده هستند. از سه نفر هم در این میان تقدیر می‌شود. یکی نفر ششم، یکی خبرنگار شهید حادثه کرمان و دیگری خبرنگاری که در غزه است و از همان روزهای نخست به مخابره اخبار می‌پردازد. 

وی افزود: ما معتقد نیستیم شاخص‌های ما کامل‌ترین شاخص‌هاست حتما احتمال دارد که با اصلاحاتی روبرو شود. در روز شنبه از برگزیدگان تقدیر می‌شود و در آنجا منتخبین معرفی می‌شوند.

اشعری در مورد داوران این رویداد گفت: اکبر نصراللهی، حسن بشیر، محمدحسن زورق، ایرج سبقتی، علیرضا ملکیان و محمدمهدی محققی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هستند که وظیفه داوری و انتخاب برگزیدگان را نیز برعهده داشتند. 

وی در مورد معیار اصلی برای انتخاب نفرات برگزیده نیز گفت: ما ۸ شاخص داشتیم، یکی خوشنامی در جامعه رسانه‌ای کشور. در هر صنف و گروهی افرادی هستند که از هر زشتی بری هستند. دوم تلاش برای وحدت ملی، بعدی ترویج و تعمیق انقلاب، چهارم مقابله با جنگ نرم و تلاش برای تربیت مخاطب حرفه‌ای، پنجم تشخیص اولویت‌ها در اطلاع رسانی و تحلیل سریع و درست در حوادث و اتفاقات روز، ششم ایجاد و تقویت امید، هفتم افشا و روشنگری پلشتی‌هایی که دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی ایران دارند. هشتم نیز انتشار مشکلات واقعی مردم در کنار ارائه راه حل از طریق گفتگو با صاحب‌نظران مرتبط.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته