دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رأفت: از حالا نمی‌توان گفت اوسمار موفق می‌شود یا نه/چون با مربی خارجی دیگری توافق نکردند او را معرفی کردند

رأفت: از حالا نمی‌توان گفت اوسمار موفق می‌شود یا نه چون با مربی خارجی دیگری توافق نکردند او را معرفی کردند
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: اوسمار به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و نیاز است تا دستیارانی برای خود انتخاب کند.
کد خبر : 893491

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی پرسپولیس تا پایان این فصل از رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران اظهار کرد: مدیریت باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تا به خواسته هواداران عمل کند و برانکو ایوانکوویچ را به ایران بیاورد. دلیل این خواسته هم این بود که برانکو توانایی آن را داشت تا بار دیگر تیم را در کورس قهرمانی نگه دارد. باشگاه برای رسیدن به این هدف دور اول مذاکرات را در عمان پشت سر گذاشت، بحث مالیات و جریمه دیرکرد آن به میان آمد که تسویه کامل صورت گرفت و بعد از آن رضا درویش به قطر رفت، اما جواب برانکو مثبت نبود.

اوسمار از شرایط پرسپولیس آگاه است

وی ادامه داد: بعد از آن باشگاه به دنبال جذب مربی خارجی دیگری بود و با گزینه‌های مختلفی وارد مذاکره شد، اما در نهایت به این تصمیم رسید که با اوسمار به توافق برسد. این مربی از سال قبل به ایران آمد و شناخت خوبی از تیم دارد. احساسم این است که باشگاه، چون نتوانست با هیچ گزینه مطرح خارجی به توافق برسد، ترجیح داد تا اوسمار را انتخاب کند که تیم را می‌شناسد و نیاز به زمان برای شناخت اولیه ندارد. او دستیار یحیی گل‌محمدی بود و از شرایط تیم آگاه است. مدیریت باشگاه باید جوابگوی عملکرد اوسمار باشد، چون خودش او را انتخاب کرده و امیدوارم این مربی برزیلی بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. اوسمار به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و نیاز است تا دستیارانی برای خود انتخاب کند. بحث اضافه شدن دستیار ایرانی و خارجی و مربی دروازه‌بان‌ها مطرح شده، ضمن اینکه برخی نفرات کادرفنی قبلی مانده‌اند و می‌توانند به سبب همکاری قدیمی که دارند تیم را در مسیر خوبی قرار دهند.

اوسمار برای نخستین بار، سرمربی تیمی پرطرفدار شده است

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: باشگاه بزرگ پرسپولیس در سایه حمایت هواداران خود می‌تواند موفق باشد. البته نیاز است تا تیم به خوبی تقویت شود و بازیکنانی که در پست‌های مختلف نیاز است جذب شوند. عبدالکریم حسن و عیسی آل کثیر اضافه شدند که با وجود آنها دفاع چپ و خط حمله تیم تقویت می‌شود. امیدوارم اتفاق خوبی برای تیم بیفتد به شرطی که در دیگر پست‌ها هم بازیکن به تیم اضافه شود. رقابت سخت و سنگین است و رقبای بسیار خوبی در لیگ برتر داریم. اوسمار با جو فوتبال ایران و بازی در ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه‌ها آگاه است. او برای نخستین بار، سرمربی تیمی پرطرفدار شده و باید بتواند در مسئولیتی که پذیرفته به بهترین شکل عملی کند.  

خواسته‌های تماشاگران پرسپولیس زیاد است

رأفت خاطرنشان کرد: باشگاه پرسپولیس تصمیم داشت تا سرمربی خارجی استخدام کند ولی هزینه بالایی را باید متحمل می‌شد و احتمالاً شرایط مهیا نبوده، ضمن اینکه در فوتبال ایران برخی امکانات روز دنیا را نظیر VAR نداریم. البته بالا بودن رقم درخواستی تعدادی از مربیان خارجی از دیگر عواملی بود که نفر موردنظر جذب نشد. باید به اوسمار فرصت داد و تردیدی نیست هواداران انتظار زیادی دارند، حتماً این مربی می‌داند خواسته‌های تماشاگران پرسپولیس زیاد است و خودش را برای پاسخ به این خواسته‌ها آماده کرده، ضمن اینکه از حالا نمی‌توان گفت اوسمار موفق می‌شود یا شکست می‌خورد. اتفاقات قابل پیش‌بینی نیستند و حوادثی رخ می‌دهد که یک تیم نمی‌تواند با قطعیت از برتری در تمامی بازی‌ها وارد زمین شود. بازیکنان خوبی در اختیار تیم قرار دارد که می‌توانند به اوسمار در کسب نتیجه کمک کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته