دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا/

از بلاتکلیفی اجرا‌های خیابانی تا اقبال نمایش‌های صحنه‌ای/«آنتیگونه» و «ریچارد سوم» به فجر می‌آیند

از بلاتکلیفی اجرا‌های خیابانی تا اقبال نمایش‌های صحنه‌ای «آنتیگونه» و «ریچارد سوم» به فجر می‌آیند
هفتمین شب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با استقبال خوب از نمایش‌های صحنه‌ای و تغییر در برنامه اجرا‌های خیابانی همراه شد.
کد خبر : 893458

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین شب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با وجود اینکه بیشتر اجراهایش با شب گذشته یکی بود، اما از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر مورد اقبال زیاد قرار گرفت به طوری که تئاتر شهر برای حضور مخاطبان دیگر گنجایشی نداشت و بر این اساس درب‌های سالن را بستند.

اما ساعت و مکان اجرای برخی نمایش‌ها در این شب با هم تداخل کرده یا دچار تغییر شده و مخاطبان را دچار سردرگمی کرد.

سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شب گذشته به تماشای نمایش دل لرزه از استان یزد نشست و پس از آن درباره قرارگاه آوینی و بودجه مصوب این قرارگاه برای ارسال به استان‌ها صحبت کرد.

نمایش تروما به کارگردانی احمدسلیمانی نیز پس از اجرا‌های جشنواره‌ای آخرین اجرای خود را هفتم بهمن ماه پشت سر گذاشت.

اما یکی از نکات قابل تأمل جشنواره امسال تغییر و تحولات زیاد اجرا‌های بخش خیابانی بود به ویژه در مکان‌هایی، چون ایوان انتظار مترو ولیعصر (عج) مردم گردهم می‌آیند، اما خبری از اجرای نمایش نیست.

نمایش «لیلی و مجنون» از یعقوب صدیق جمالی امشب، هشتم بهمن ماه در تالار وحدت، «سایلت، هملت، سایلنت» در تالار اصلی تئاتر شهر، «خوشبختی در اودسا» در تالار چهارسو، «بندار بیدخش» در تالار قشقایی، «زیر و زبر» در تالار سایه تئاتر شهر، «خانه‌های اجاره‌ای» و «آنتیگونه» در تماشاخانه ایرانشهر، «اول شخص» و «نشخوار»‌در تالار مولوی، «ریچارد سوم» در تالار حافپ، «ثقه الاسلام» در تماشاخانه سنگلج، «آشپزخانه فنلاندی ها» در تالار هنر و «خودپرواز» و «ترال ستاجوسال» در تئاتر محراب به صحنه خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته