دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا|

از برپایی اختتامیه در تالار وحدت پس از هفت سال تا اعتراضات به یک انتخاب!

از برپایی اختتامیه در تالار وحدت پس از هفت سال تا اعتراضات به یک انتخاب!
قطار اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شب گذشته با اشک ها و لبخندهای زیادی به ایستگاه پایانی رسید.
کد خبر : 894405

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل و دومین جشنواره بین الملی تئاتر فجر شب گذشته، دوازدهم بهمن ماه با همه افت و خیزهایش در تالار وحدت به پایان رسید و برگزیدگان خود شناخت. به گفته خود مسئولان جشنواره این اختتامیه پس از هفت سال در مکانی، چون تالار وحدت برگزار شد و وجهات سابق خود را باز یافته بود.  

*۱۵۰ برگزیده در یک مراسم

علاوه بر این شاید بیشترین جوایز در تمامی دوره‌ها در این دوره به برگزیدگان اعطا شد به طوریکه مجری بار‌ها اعلام کرد که ۱۵۰ نفر در این سه بخش پایانی جایزه دریافت کردند و علاوه بر همه این پر جایزگی باز هم یکی از هنرمندان پشت تریبون درخواست کرد که مبلغ جوایز را برای هنرمندان تئاتر بالا ببرند و تفاوت بین تئاتر و فیلم را در این زمینه کاهش دهند!

*وزیر فرهنگ مراسم را ترک کرد!

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته از میانه برنامه‌ها به مسئولان دیگر جشنواره پیوست و پس از سخنرانی خود و صحبت‌های همیشگی نیز سالن را ترک کرد و تا انتها در مراسم حضور نداشت.

*مصائب دویست اجرای هیدن

اما یکی از حواشی دیشب اختتامیه اعلام اشتباه برگزیده بازیگری زن بود که باعث اعتراضاتی بین حضار شد و یک مرتبه مجری اعلام کرد که تیزر برگزیده قبلی پخش شده و ریحانه رضی بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش هیدن شد. کوروش شاهونه همسر ریحانه رضی و کارگردان نمایش هیدن که او نیز برگزیده بهترین کارگردانی در این دوره شد، پشت تریبون از مصائب زندگی خود بعنوان یک بازیگر و کارگردان گفت که سال‌ها در یک اتاق ۳۵ متری با همسرش زندگی کرده و همسرم چشمانش برای این اجرا خشک و حمید بازیگر مردمان نیز گوش هایش آسیب دیده و حال این جایزه را به همسر خود (ریحانه رضی) تقدیم می‌کند!

یکی از اتفاقات خوب اختتامیه امسال با همه تعدد جوایز و برگزیدگان، خلاصه شدن سخنرانی‌ها و کوتاه بودن مراسم‌های بزرگداشت بود هر چند اسماعیل خلج پیشکسوت نمایشنامه نویسی برای بار دوم در جشنواره‌های فجر مورد تقدیر قرار گرفت.

*درخواست جهانگیر الماسی از مسئولان

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت نیز در بخشی از مراسم که روی صحنه برای اعطای جوایز برگزیدگان، حضور پیدا کرد، پشت تریبون از محمود سالاری معاون هنری درخواست کرد که از انجمن پیشکسوتان نیز برای حضور در این مراسم‌ها برای قضاوت در کنار منتخبین ارشاد دعوت کنند.

*چند گلریزان  در تئاتر

نجمه محرابی بازیگر برگزیده برای نمایش هزار پیشه از اصفهان پشت تریبون گفت: ما در اجرای نمایشمان گلریزانی برای زنان سرپرست خانوار داشتیم که پولش را تقدیم مسئولان جشنواره میکنم تا به زنان دربند زندانی برسانند.

مهسا ظهیری نیز بزیگر کابوس‌های شازده اجباری از یک گلریزان دیگر گفت و عنوان کرد که برای زندانی گلریزان کردند و الان آن زندانی در منزلش به سر می‌برد.

*وقتی اقای بازیگر حضار را شاد می‌کند

دیگر اتفاق زیبای اختتامیه شب گذشته  نیز حضور اکبر عبدی بازیگر طنز پیشکسوت سینمای ایران بود که باعث خوشحالی و مسرت همه هنرمندان تئاتر شد، او با بازیگران جوان و کودک عکس یادگاری گرفت و با وجود اینکه نمی‌توانست به طور ممتد روی صحنه برای اعطای جوایز حضور داشته باشد، اما گاه به گاه استراحت می‌کرد و دوباره روی استیج باز می‌گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته