دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیلم هندی تمام عیار در فوتبال ایران؛

یک استعفای عجیب در پرسپولیس/ خبیری رکورد جابه جایی را زد!

یک استعفای عجیب در پرسپولیس  خبیری رکورد جابه جایی را زد!
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که هنوز مهر استعفای مجازی‌اش خشک نشده بود ناگهان مدیرعامل باشگاه لیگ یکی شد.
کد خبر : 892891

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، خیلی مواقع اتفاقاتی که در فوتبال ایران رخ می‌دهد درست مثل فیلم‌های هندی است. همان قدر اعجاب انگیز و شگفتی آور.

باشگاه پرسپولیس بعد از استعفای یحیی گل محمدی وارد ماجرای انتخاب سرمربی شد و درست مثل همیشه بدون اینکه حتی کوچکترین تغییری در فرایند انتخاب سرمربی در تیم‌های ایرانی رخ بدهد بازی اسم فامیل‌ها شروع شد و از آن جایی که فوتبال ایران و به خصوص باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در این گونه مواقع جولانگاه دلالان ومدیران برنامه‌ها می‌شود، این قصه برای اردوگاه سرخ ادامه پیدا کرد.

پرسپولیس بعد از جواب منفی برانکو که حتی برایش قلک هم شکستند تا مشکل مالیاتی اش پرداخت شود، اما با یک رکب قشنگ از مرد کروات آچمز شدند سراغ گزینه‌های دیگری رفتند. اسامی مختلفی هم دررسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، اما جالب است که هیچ یک از مسئولان پرسپولیس این اسامی را نه رد و نه تکذیب کردند و در نهایت هم بعد از بررسی جمیع جهات به این نتیجه رسیدند که هدایت تیم را به همان اوسمار ویرای برزیلی دستیار گل محمدی بدهند.  

باشگاه پرسپولیس برای اینکه برای انتخاب سرمربی به جمع بندی برسد یک کارگروه تشکیل داده بود که اتفاقا یکی از فعال‌ترین آدم‌های این کارگروه حسین خبیری بود، اما مشکل بزرگ این باشگاه برای انتخاب سرمربی بیشتر از اینکه بررسی شرایط فنی گزینه‌ها باشد مسائل مالی بود. باشگاهی که قادر نیست هزینه میلیون دلاری برای استخدام مربی بزرگ خارجی کند چطور امکان داشته بتواند در مذاکرات با گزینه‌های حتی درجه دو به نتیجه برسد؟  

اینکه باشگاه پرسپولیس که هنوز هم این خبر را رسما اعلام نکرده تصمیم دارد زمام امور فنی را به اوسمار بدهد اینکه چقدر این تصمیم درست است یا غلط یک مبحث جداست که نگاه کاملا فنی را می‌طلبد، اما مسئله اینجاست که چرا در این باشگاه وحدت رویه برای تصمیم گیری وجود نداشته است. اینکه بعد از انتشار این خبر غیر رسمی در رسانه‌ها ابتدا در فضای مجازی یک موج منفی عجیب راه افتاد و انتخاب اوسمار را یک تصمیم غلط و مبتنی بر تصمیم بازیکنان برشمرد به یک طرف اینکه حسین خبیری عضوی هیئت مدیره باشگاه درمصاحبه‌ای جنجالی این انتخاب را رسما زیر سوال برد و تهدید کرد اگر اوسمار سرمربی انتخاب شود او استعفا می‌دهد از نکات عجیب ماجرا و یک طرف دیگر این قصه بود.

یعنی در باشگاه پرسپولیس مدیران این تیم برای تصمیم گیری این امر مهم جلسه‌ای نگذاشتند که یک عضو هیئت مدیره در رسانه‌ها این چنین بر این تصمیم نتازد؟ چطور به وقتش که می‌شود در رسانه‌ها نباید هیچ یک از اعضای هیئت مدیره اظهار نظری کنند، اما در جایی که افراد اهداف خود را در خطر می‌بینند رسانه بهترین جا برای ابراز مخالفت‌ها می‌شود؟  

مسئله بعدی اینجاست درست در فاصله کمی که حسین خبیری در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد استعفا داده و به زودی آن را تقدیم وزیر ورزش می‌کند خبر آمد که او مدیرعامل خیبرخرم آباد شده است! در واقع شاید این سریع‌ترین نقل و انتقال در فوتبال ایران بود که در فاصله شاید کمتر از ۵ دقیقه از اعلام استعفایی که هنوز وزیر آن را ندیده و تایید نکرده، خبر مدیرعاملی عضو مستعفی در باشگاه دیگر اعلام شد.  

خبیری مدعی است به دلیل تصمیم جدید باشگاه پرسپولیس تصمیم به استعفا گرفته، اما وقتی خبر مدیرعاملی او به این فاصله زمانی کم منتشر می‌شود قضاوت بر عهده هواداران باشد که نیت‌ها و اهداف چیست؟ مالک باشگاه خیبر هم مدعی شده که از مدت‌ها قبل با خبیری رفاقت داشته و بعد از اینکه فراز کمالوند در تماسی به وی گفته می‌خواهد به نفت آبادان برود بلافاصله به خبیری این پیشنهاد را داده و او هم پذیرفته است. یعنی درست در روزی که باشگاه پرسپولیس به این جمع بندی می‌رسد هدایت تیم را به مربی فعلی خودش بدهد، خبیری ناراحت می‌شود و استعفا می‌دهد و درست در همین روز کمالوند به نفت آبادان می‌رود و به جای او خبیری مدیرعامل خیبر می‌شود! درست همه چیز به طور اتفاقی کنار هم  قرار می‌گیرد. چطور ممکن است به راحتی این موضوع را باور کرد؟

البته باز هم اصل را به صداقت روایان این ماجرا می‌گذاریم، اما این دلیل نمی‌شود اگر مدیری اکنون در میانه راه به هر دلیلی از تصمیم نهایی ناراحت شده و جدا می‌شود دیگر در اتفاقات آینده پرسپولیس خودش را شریک نداند.  

از استعفای گل محمدی تا امروز حداقل یک ماه گذشته است و مدیران این تیم هر روزی را که  تلف کرده اند و یا هر جمع بندی مثبت و منفی که داشته اند با هم گرفته اند. این راه و رسم نیست که یک نفر این چنین بازی را بهم بزند و همه چیز گردن بقیه بیفتد.  

پرسپولیس به اندازه کافی زمان از دست داده است و اگر قرار باشد بابت چنین مسائلی هم ضرر کند سنگ روی سنگ در این تیم بند نمی‌شود. با این استعفا  تعداد هیئت مدیره پرسپولیس زوج شد و باید دید وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی می‌خواهد برای آن بگیرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته