دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1402 - 08:00
وفایی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در گفت‌وگو آنا:

مربی انگلیسی تیم جاده یکی از بهترین‌های اروپاست/شاید بعد المپیک پاریس قراردادش تمدید شود

مربی انگلیسی تیم جاده یکی از بهترین‌های اروپاست شاید بعد المپیک پاریس قراردادش تمدید شود
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری گفت: ما با هدف حضوری درخشان نسبت به جذب مربی خارجی برای تیم ملی جاده اقدام کردیم، امیدواریم بتوانیم خاطره خوبی از همکاری با او داشته باشیم.
کد خبر : 892595

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون دوچرخه سواری، هدایت تیم ملی جاده مردان ایران را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به یک مربی انگلیسی تبار سپرده است. جاناتان ویگنز، طبق توافقی با که مسئولان این فدراسیون انجام داده، قرار است در فاصله ۵ ماه باقی مانده تا المپیک، تمرینات رکابزنان کشورمان را به صورت آنلاین و برخط پیگیری کند. ویگنز رسما کار خود را از روز شنبه هفته با سه نفر از اعضای تیم ملی استقامت جاده آغاز کرد.

محمود وفایی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در خصوص رزومه این مربی انگلیسی به خبرنگار آنا عنوان کرد: ویگنز یک مربی انگلیسی است که ساکن کشور بلژیک است. او سابقه مربیگری با تیم‌های ملی دوچرخه سواری کشور‌های مختلف اروپایی را در کارنامه دارد و در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نیز حضور داشته است. ویگنز در واقع یک مربی برنامه ریز است که به دوچرخه سواران بزرگی تا کنون برنامه تمرینی داده است. با توجه به شرایط خاصی هم که ما داشتیم، نیاز بود تا المپیک پاریس از چنین گزینه‌ای استفاه کنیم. خوشبختانه توانستیم با او به توافق برسیم و همه چیز برای انجام فعالیت او نهایی شده است.

تمرینات ملی پوشان جاده از ابتدای هفته آینده زیر نظر "جاناتان ویگنز"، آغاز می‌شود. وفایی افزود: بر اساس دستگاه‌هایی که روی دوچرخه‌های ورزشکاران نصب شده آنها می‌توانند به صورت نرم افزار برنامه‌های تمرینی خود را از مربی دریافت کنند و متقابلا مربی نیز روند تمرینی آنها را رصد می‌کند. علم روز دوچرخه سواری دنیا به این صورت شده که مربی در هر کجا که باشد می‌تواند نمودار رشد دوچرخه سوار را بررسی کند. ویگنز رسما از روز شنبه کار خود را با سه ملی پوش شروع کند.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال که کدامیک از اعضای تیم ملی جاده مردان زیر نظر مربی انگلیسی به تمرین خواهند پرداخت گفت: هنوز در این رابطه به جمع بندی نرسیدیم، اما به زودی اسامی نفرات اعلام خواهد شد.

مربی انگلیسی تیم جاده یکی از بهترین‌های اروپاست/شاید بعد المپیک پاریس قراردادش تمدید شود

اما تمرین کردن زیر نظر یک مربی طراز اول نمی‌تواند مسیر را برای حضور ورزشکاران در رویدادی مهمی، چون المپیک هموار کند. مطمئنا برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب آیتم‌های زیادی نیاز است که وفایی در این رابطه توضیح می‌دهد: نمودار رشد ملی پوشان ما زمانی روند صعودی به خود می‌گیرد که ما بتوانیم فاکتور‌هایی مثل تغذیه، بدنسازی و حضور در تورنمنت‌های تدارکاتی را نیز برای آنها مهیا کنیم. یک مربی هر چقدر هم که توانمند باشد نیاز به این دارد که این آیتم‌ها را هم به بهترین شکل داشته باشد. از بین این فاکتور‌ها حضور در مسابقات بیشترین اهمیت را برای ما دارد. ما در فاصله بازی‌های المپیک تلاش می‌کنیم که در تورنمنت‌های زیادی شرکت کنیم. البته عملی شدن این موضوع منوط به آن است که بتوانیم در زمان لازم ویزای کشور مربوطه را بگیریم. ضمن این که در دستور کار داریم یک اردوی تمرینی حضوری هم زیر نظر مربی جدید در بلژیک یا هر کشوری که در دسترس بود برای بچه‌ها برگزار کنیم.

دوچرخه سواری ایران برای حضور در بازی‌های المیپیک ۲۰۲۴ پاریس تنها یک سهمیه در بخش رقابت‌های استقامت جاده دارد. ایران این سهمیه را از طریق رده بندی آسیا کسب کرده است. از آنجا که این سهمیه به کشور تعلق می‌گیرد هنوز نماینده کشورمان مشخص نشده و در نهایت در روز‌های منتهی به المپیک با نظر کارشناسان فنی تیم ملی این انتخاب نهایی خواهد شد.

محمود وفایی با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم خروجی خوبی از مربی انگلیسی در پاریس داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ما با هدف حضوری درخشان نسبت به جذب مربی خارجی برای تیم ملی جاده اقدام کردیم. امیدواریم بتوانیم خاطره خوبی از همکاری با او داشته باشیم. تمام تلاشمان این است که نتیجه‌ای بهتر از المپیک‌های قبلی بگیریم. با توجه به این دوچرخه سواری جاده رشته رکوردی نیست، نمی‌توانیم جایگاهی برای المپیک ۲۰۲۴ متصو شویم. به هر حال از آنجا که در هر دوره از بازی‌های شرایط و مسیر مسابقه متفاوت است، تنها بر این باوریم که عملکرد رضایت بخشی بگیریم.

مربی انگلیسی تیم جاده یکی از بهترین‌های اروپاست/شاید بعد المپیک پاریس قراردادش تمدید شود

قهرمان اسبق دوچرخه سواری ایران در خصوص این که آیا فدراسیون دوچرخه سواری به خاطر مسائل مالی تصمیم به استخدام مربی آنلاین گرفت، یادآور شد: به هر حال دستمزد مربیان خارجی را باید به صورت دلاری یا یورو پرداخت کرد. ویگنز در حال حاضر ماهی ۱۲۵۰ یورو با ما قرارداد بسته است. در حالی که اگر بخواهد ثابت و حضور‌ی باشد، دستمزدش روزی ۲۵۰ یورو است. برای همین، چون رقم خیلی سنگین می‌شود، از توان خارج خواهد بود. البته که مسئولان کمیته ملی المپیک قول مساعد دادند به لحاظ مالی فدراسیون را حمایت کند تا در آستانه المپیک مشکلی سد راهمان نشود. در صورتی که فدراسیون دوچرخه سواری نتیجه دلخواه خود را از این مربی انگلیسی بگیرد، قرارداد او را بعد از المپیک هم تمدید خواهد کرد.

در نهایت این که فدراسیون دوچرخه سواری درصدد است تا از روابط و لابی‌های "جانان ویگنز" برای راه اندازی هر چه بهتر آکادمی دوچرخه سواری ایران استفاده کند. مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری گفت: آکادمی ما مدتی است که راه افتاده و هیات‌های استانی دوچرخه سواری سراسر کشور استعداد و نخبه‌های خود را به آن معرفی کرده اند. تا کنون بیش از ۲۰۰ تست در مرکز سنجش آکادمی از مستعدین گرفته شده است. اما ما برای این که بتوانیم این آمار را گسترش بدهیم نیاز داریم که بر تجهیزات و دستگاه‌های موجود بیفزاییم. برای همین در تلاشیم تا از روابط ویگنز استفاده کنیم. او فرد شناخته شده‌ای است که با شرکت‌های ورزشی زیادی در اروپا ارتباط دارد. از این طریق می‌توانیم تجهیزات را به روز و گسترده کنیم تا از این پس پذیرش بیشتری در جذب استعداد‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته