دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش چهره‌های ماندگار ایران در بخش آموزش

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، «چهره ماندگار آموزش ایران» شد

محمدحسین مؤدب، دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و ابداع کننده خط «پریشان»، در همایش چهره‌های ماندگار ایران در بخش آموزش، به عنوان «چهره ماندگار آموزش ایران» معرفی شد.
کد خبر : 89250

به گزارش خبرنگار آنا، این همایش به همت بنیان چهره‌های ماندگار ایران برگزار شد و میزان کارآفرینی، توسعه، ابتکار و خلاقیت و نیز سابقه عملکرد از شاخص‌های انتخاب «چهره ماندگار آموزش ایران» بود.


این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر که بالغ بر 25 سال سابقه تدریس خطاطی، تذهیب و موسیقی به بیش از 1500 هنرجو دارد و به عنوان عضو «مجمع نمایندگان شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران» و «بازرس انجمن خوشنویسان کرمان» نیز مشغول به خدمت در عرصه‌‌ هنری است، توانسته با الهام از خطوط کرشمه، ثلث و شکسته نستعلیق خط جدیدی به نام «پریشان» ابداع کند.


کتابت و تذهیب 6 جزء قرآن کریم با خط ابداعی «پریشان» و در سایز صفحات 70 در 100 سانتیمتر برای اولین بار در جهان، از دیگر فعالیت های هنری این دانشجوی هنرمند است.


این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در شیراز متولد شده است و خوشنویسی را از سنین کودکی نزد پدر بزرگوارشان استاد جمال الدین مؤدب آموخت. محمدحسین مؤدب در زمینه نوازندگی و تذهیب نیز به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد به طوری که در هشت سالگی موسیقی را با ساز سنتور نزد زنده یاد خلیل برهانی آغاز و پس از آن در محضر استاد سعادت ارجمند تلمذ کرد.


وی ساز تار را در محضر استاد منشی‌زاده و استاد توحیدی فرا گرفت. مؤدب در چهارمین جشنواره موسیقی استان شرکت و مقام سوم در رده سنی «ج» در رشته تار و سه تار را کسب کرد. این هنرمند با گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی مانند «مشتاق» و « ارفع» با نوازندگی سازهای تار، سه تار، دیوان، دف، بم تار و کوزه همکاری نزدیک و فعالی داشته است.


وی تذهیب را در سال 1378 به مدت یک‌سال نزد خانم همایون فرا گرفته و پس از آن به‌صورت خودجوش ادامه داد و با تغییراتی در نوع رنگ آمیزی، نوع طراحی و تلفیقی از طراحی کاشیکاری و تذهیب، سبک کار و فعالیت هنری را به نام خود تغییر داد. نگارش کتاب آموزش خط تحریری و حضور فعال در نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌ها و افتخارات هنری این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بردسیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته