دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا| در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بخش اعظم کمک هزینه گروه‌های نمایشی فجر تسویه شد/ بخش دانشجویی نقطه قوت امسال

بخش اعظم کمک هزینه گروه‌های نمایشی فجر تسویه شد  بخش دانشجویی نقطه قوت امسال
دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: بخش اعظم کمک هزینه گروه‌های نمایشی حرفه‌ای و مسابقه‌ای به استثنای بخشی از گروه‌های دانشجویی پرداخت شده که تلاش داریم مابقی را هم در این هفته تسویه کنیم.
کد خبر : 892329

مهدی حامد سقاییان دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: تصورم این است که جشنواره امسال پرشور برگزار شود، نسل جوان خیلی خوب ، با استعداد و پایکار هستند. از کارهایی که دیدم مشخص شد که استعدادهای جوان آماده هستند تا جهانی شوند. 

وی افزود: چند کارگردان باآینده دیدم که فکر می‌کنم مخاطبان هم به زودی آنها را بشناسند و تأیید کنند.

حامدسقاییان درباره بخش دانشجویی جشنواره گفت: وقتی این دانشجویان پرشور و شوق را می‌بینم واقعا حس می‌کنم در حق آنها اجحاف شده، باید جشنواره تئاتر دانشگاهی راه بیفتد. این درخواست را از وزارت علوم داریم که این کار را انجام دهند؛ چراکه جشنواره تئاتر دانشگاهی قدیمی و اصیل است، هیچکس نمی‌تواند آن را تعطیل کند. فقط امسال ما تصمیم گرفتیم این بخش را داشته باشیم تا بچه‌ها فعال شوند. حتی هفته های تئاتر را هم در پنج دانشگاه برگزار کردیم استقبال هم در فجر از سوی دانشجویان خیلی خوب بود فکر می‌کنم از همه دانشگاه‌ها در رقابت داریم که همین طلیعه خوبی برای سلا بعد جشنواره تئاتر دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه نقاط قوت بعد از اتمام جشنواره مشخص می‌شود، افزود: آنچه ما می‌بینیم قوت در بخش دانشجویی، هویت ملی در بخش غزه و بخش معلولان است که برای نخستین بار اینها را داریم و امیدواریم خروجیهای خوبی از آنها بگیریم.

حامدسقایان درباره کمک هزینه گروه‌ها گفت: کمک هزینه گروه‌ها تقریبا برای گروه‌های حرفه‌ای و مسابقه تئاتر ایران پرداخت شده، فقط بخش دانشجویی مانده که آن هم سعی می‌کنیم این هفته پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته