دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا|

از فضای محدود سالن افتتاحیه تئاتر فجر تا ضعف در تبلیغات شهری/ تنور نمایش‌ها گرم می‌شود؟

از فضای محدود سالن افتتاحیه تئاتر فجر تا ضعف در تبلیغات شهری  تنور نمایش‌ها گرم می‌شود؟
جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر شب گذشته در حالی در تماشاخانه ایرانشهر افتتاح شد که خیلی از مخاطبان به دلیل کمبود فضا برای نشستن یا حضور در سالن دچار مشکل شدند و همزمان نیز نمایش دیگری در سالن ایرانشهر به صحنه رفت.
کد خبر : 892275

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل و دومین جشنواره تئاتر فجردر حالی شب گذشته در تماشاخانه ایرانشهر افتتاح شد که خیلی از هنرمندان معتقد بودند که تئاتر غریب واقع شده و هنرمندان در یک فضای کوچک به دور هم جمع شدند. برخی نیز سوال می‌پرسیدند که چرا نباید سالن تالار وحدت یا سالن اصلی تئاتر شهر برای افتتاحیه در نظرگرفته شود که هنرمندان برگزیده ایستاده نظاره‌گر افتتاحیه نباشند!

یکی از نقاط قوت جشنواره امسال توجه به بخش تئاتر تلویزیونی و انتخاب برگزیدگانی برای آن بود که باعث شد هنرمندان در این بخش بسیار با انگیزه شوند.
شب گذشته، یکم بهمن ماه سالن‌های تئاتر شهر و دیگر سالن‌ها به جز ایرانشهر، تنورشان گرم نشده بود و باید دید از امشب سالن‌های تئاتر در چه شرایطی هستند.

محمدمهدی عطایی بازیگر تئاتر که شب گذشته برگزیده بازیگری مرد شد، پشت تریبون صحبت کرد و گفت: هر کس هر حرفی دارد در همین تریبون افتتاحیه بزند، چون بعد از اختتامیه دیگر مدیران را نمی‌توانیم پیدا کنیم!

یکی از اجرا‌های خوب شب گذشته نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به نویسندگی مهدی سیم ریزو کارگردانی محمد جهان پا است که از مشهد به جشنواره آمده و درباره شاهنامه فردوسی و داستان کیخسرو است این نمایش ۴۰ بازیگر داشت که پیش از این اجرا‌های موفقی را در مشهد طی کرده بود.

نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» از فضل الله عمرانی از تهران نیز شب گذشته پس از مراسم افتتاحیه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت.  

نکته جالب همزمانی اجرای نمایش‌ها و افتتاحیه با هم بود که باعث اختلال و شلوغی زیاد سالن کوچک ایرانشهر شد! علاوه بر این هنوز شاهد تبلیغات شهری مناسب برای جشنواره فجر در سطح شهر تهران نیستیم و با وجود صحبت‌هایی که مسئولان برگزاری با سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه داشتند، اما فعلا سردر تماشاخانه‌ها و مقابل تئاتر شهر و پهنه رودکی خبری از تبلیغات محیطی نیست!

اجرا‌های امروز، دوشنبه دوم بهمن ماه شامل «رویای اسبی به نام شبرنگ از محمد جهان پا برای شهر مشهد و در دو سانس ۱۷ و ۲۰، سه اجرای مجموعه تئاتر شهر، تالارچهارسو نمایش «هملت» به کارگرداین هایک اسرافیلیان در دو سانس ۱۸ و ۲۰/۳۰، سالن قشقایی نمایش «غلط» به کارگردانی سعید زمانی از پردیسدانشگاه هنر در دو سانس ۱۶/۳۰ و ۱۸/۳۰ و تالار سایه «روزگار سگی سگی» به کارگردانی خسرو کشاورز قاسمی از تهران دردو سانس ۱۶ و ۱۹، دو اجرای «بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی در دو سانس ۱۶/۳۰ و ۲۰ و نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضل الله عمرانی در دو سانس ۱۸ و ۲۱ اجرا میشود.

نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی کیا از دانشگاه هنر تهران در دو سانس ۱۶ و ۱۸/۳۰ و نمایش «خفگی» به کارگردانی شهرام سلطانی در دو سانس ۱۵ و ۱۷ و تالار حافظ «کابوس نامه اهل هوا به کارگردانی علیرضا داوری در دو سانس ۱۸ و ۲۰/۳۰ و نمایش «تقلید نامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حج محمدی در دو سانس ۱۷ و ۲۰ و نمایش «کل» به کارگردانی مصطفی محمدی دوست در سانس ۱۵ و نمایش «رو از نو روزی از نو» به کارگردانی مجتبی مرادی ازکرمانشاه ساعت ۱۷ به صحنه می‌رود.

نمایش‌های «باشد وقتی دیگر»، «سلام علیکم»، «اپی لپسی» و «هیچی نگو» امروز در پهنه رودکی، «تسویه نقدی» در سکوی تئاتر خیابانی تئاتر شهر، «بند ۶» در موزه عبرت، «مرز» در مترو تئاتر شهر، «خواب نما» از مترو ایوان انتظار میدان ولیعصر، «هفت سنگ» از فرهنگسرای رازی، «اشرف مخلوقات» محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و «خواب نما» در برج آزادی اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته