دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسعود آب‌پرور در گفت‌وگو با آنا:

بهترین آموزش‌ برای کودکان، آموزشی است که با بازی تلفیق شود

بهترین آموزش‌ برای کودکان، آموزشی است که با بازی تلفیق شود
یک کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است؛ آموزش مفاهیم مختلف به کودکان زمانی نتیجه‌بخش و مؤثر خواهد بود که با بازی و شادی همراه باشد.
کد خبر : 892054

مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون، پس از تماشای نمایش «#قرارمون_ساعت_پنج»  به نویسندگی و کارگردانی «داریوش موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این اثر، از دسته آثاری بود که گویی ما آدم بزرگ‌ها وارد دنیای بی‌غل‌وغش بچه‌ها شدیم و طبیعی است وقتی که ابتدا، میانه و انتها نیز داشته باشد، برای ما تبدیل به یک درام می‌شود که بسیار لذت‌بخش است.

وی با تأکید بر این امر که زندگی هر یک از ما با بازی شروع می‌شود و بسیاری از انسان‌‌شناسان معتقدند که این بازی تا آخر عمر با هر فرد ادامه دارد، افزود: خوشا به حال کسانی که پس از پایان دوران کودکی، می‌توانند از مشاغلشان، مانند یک بازی استفاده کنند و به مانند بازی از آن لذت ببرند.

آب‌پرور با بیان اینکه در حین تماشای این نمایش به این نکته غبطه خورده که داریوش موحد چقدر خوب می‌تواند مسائل پیچیده مربوط به بازیگری را به زبان ساده کودکانه به بچه‌ها منتقل کند، ادامه داد: من همواره حسرت این موضوع را داشته‌ام، اما خیلی خوشحال هستم، خیلی لذت‌ بردم و از تک‌تک شما تشکر می‌کنم که ما آدم بزرگ‌ها را، هر چند برای دقایقی از مشغله‌های پیچیده و دردهای زندگی دور کردید.

وی با اشاره این امر که بهترین آموزش‌ها در زمینه بازیگری به کودکان و نوجوانان، آموزش‌هایی هستند که با هیجان بازی تلفیق می‌شوند، اظهار کرد: فورستر معتقد است که وقتی انسان به هیجان می‌آید، دریچه‌های یادگیری هم باز می‌شود.

این کارگردان با سابقه تلویزیون، بازی را مقوله‌ای برشمرد که همه‌افراد در آن هیجان زده می‌شوند و بر همین اساس، تصریح کرد: مهم‌ترین موقعیت برای یادگرفتن هر چیز برای کودکان بازی است و می‌توان گفت که موقعیتی بهتر از بازی، برای یاد گرفتن کودکان وجود ندارد.

اگر تنها یک روز بدون مطالعه و برنامه‌ریزی در کلاس درس حاضر شویم، خیانت بزرگی به دانش‌آموزان خویش کرده‌ایم

داریوش موحد، نویسنده و کارگردان این نمایش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با تأکید بر این مفهوم که بچه‌ها، مهم‌ترین امانت‌های زندگی در دستان معلمان خویش هستند، گفت: به عنوان یک معلم، بر این باورم که اگر تنها یک روز بدون مطالعه و برنامه‌ریزی در کلاس درس حاضر شویم، خیانت بزرگی به دانش‌آموزان خویش کرده‌ایم.

نمایش «#قرارمون_ساعت_پنج» ، اثری به نویسندگی و کارگردانی داریوش موحد است که با بازی بازیگران کودک و نوجوان، آرشین عرب‌پور، محیا صبحی، دریتا بخت‌آور، هلنا ایزدی، آریا جوکار، دامون کوهی‌کمالی، اهورا هدایتی‌فر، علی دادرسی، مهسیما کباری و نوید کشاورز نو، نوازندگی بانو شهرکی با اجرای «بنیتا اشراقی و شایلین رحیمی‌پور به عنوان سفیران متد هندسه بازیگری، در تماشاخانه مهرگان، به نشانی تهران، خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی(بهنام)، پلاک ۳ به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته