رویداد «شروع»؛ تسهیل در تجاریسازی و بازاریابی فناوریها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین رویداد بزرگ «شروع» توسعه و ارتقای کسب و کار مجازی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد.
محمدرضا حسینیمعصوم، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در حاشیه برگزاری این رویداد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۶۱ راه کنش ترویج، بسترسازی، تسهیل، تجاریسازی و بازاریابی فناوریها در سند تحول و تعالی دانشگاه برای شناسایی، اولویتگذاری و مشارکت و حضور فعال در رویدادهای فناورانه و استارتآپی و با توجه به رویکرد حل مسئله صنعت و کسب و کار توسط دانشگاه آزاد اسلامی این رویداد با هدف انتقال تجربه، حمایت، آموزش و توسعه کسبوکارهای مجازی استان خراسان شمالی با همکاری مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع برگزار شد.
وی بیان کرد: اینگونه همایشها فرصتی است تا افراد دارای تجربه در کسبوکارهای مختلف، سخنرانان و صاحبنظران درباره آموزشها و فناوریهای نوین در بازار کار صحبت کنند و با انتقال تجربیات خود فرصت رشد و ایجاد کسب و کار برای دیگران فراهم سازند که در این رویداد نیز تعدادی از تجربهگرهای موفق حوزه کسب و کار مجازی استان خراسان شمالی با ایراد سخنرانی، تجارب خود را به اشتراک گذاشتند و داوران رویداد در هر مورد با بیان نقاط ضعف و قوت تجربهگرها، به تحلیل موضوع پرداختند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: در این رویداد مردمی که با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان حوزه کسب و کار مجازی برگزار شد؛ تجربهگرهای موفق استان در حوزه کسب و کار مجازی شامل محصولات بومی استان، دیتیلینگ خودرو، ظروف پلاستیکی، تشک و. به سخنرانی پرداختند.
حسینیمعصوم افزود: امروزه بازار کسب و کار در کل دنیا به سوی الکترونیکی شدن پیش میرود و لازم است این نوع کسب و کار در حیطههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. باید زیرساختهای لازم برای رونق هرچه بیشتر امور فراهم شود تا افراد با توجه به شرایط زندگی و موقعیت جغرافیایی خود بتواند از زیرساختهای لازم کسب و کار به بهترین شکل استفاده کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی و تأثیر قابل توجه آن در همه ابعاد کسب و کار اعم از تبلیغات، بازاریابی، برندینگ، فروش محصول و خدمات پس از فروش، استفاده از این فضا در برای توسعه کسب و کار اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین مانند هر پدیده نوظهوری میتواند هم یک فرصت و هم یک تهدید باشد. برای استفاده از این فضا در راستای توسعه کسب و کار نیازمند به آموزش و کسب تجربه داریم که با توجه به رسالت دانشگاه این رویداد نیز در راستای آموزش و انتقال تجربه افراد موفق حوزه کسب و کار مجازی برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اضافه کرد: شرکت ملی پست ایران، نوین پک اترک، موسسه رضوان، مجتمع طلای سفید بجنورد حامیان مالی این رویداد بودند.
انتهای پیام/