دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر شورای عالی امنیت ملی: عوامل قدرت را باید از منظر دانشگاه ریشه‌یابی کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی: عوامل قدرت را باید از منظر دانشگاه ریشه‌یابی کنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: از منظر دانشگاه باید بتوانیم عوامل قدرت را برای تولید علم ریشه‌یابی کنیم تا دریابیم که چگونه درخشیده‌ایم.
کد خبر : 891385

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش طرح ملی اعتلا که امروز صبح در دانشگاه آزاد اسلامی سالن شهید مطهری برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای از تحقق وعده الهی است و خداوند چهل سال است که هر روز گوش و چشم و حواس ما را نسبت به تحقق این معجزه بزرگ نواخت.

وی با بیان اینکه یکی از فرازهای برجسته، نشان دادن قدرت الهی همین ایامی است که در آن به‌سر می‌بریم، اظهار کرد: آنقدر در متن حوادث و نعمت هستیم که شاید قادر به درک  این موضوع نباشیم.

احمدیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: همیشه عادت کردیم که مظلوم همیشه شکست‌خورده و ظالم همیشه پیروز است و این موضوع تفکر قبل از انقلاب اسلامی بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: یک مورد خیلی عجیب در عالم اتفاق افتاده است و آن هم این است که همه جهان و مسلمانانی که تا دیروز هیچ پیوندی با یکدیگر نداشتند، بر مظلومیت مردم فلسطین و در عین حال پیروزی آن‌ها، گواهی می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه مردم جهان اذعان دارند که رژیم صهیونیست ظالم‌ترین پدیده موجود در عالم است، عنوان کرد: این رژیم صهیونیست علاوم‌بر اینکه ظالم‌ترین است، همیشه شکست‌خورده است.

احمدیان با اشاره به اینکه یک باب جدید برای مستضعفان، ادامه داد: اراده الهی برای مکنت دادن بر مستضعفان شروع شده است. مستضعفان امروز پیروز  و ظالمان شکست‌خورده هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم و بی‌نظیر و بی‌بدیل در دنیا و داخل کشور دارد و ضعف‌های بزرگی نیز دارد. در کسوت دانشگاه باید بتوانیم عوامل قدرت را برای تولید علم ریشه‌یابی کنیم تا دریابیم که چگونه درخشیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر کسی مسائل خود را با ادبیات و زبان دیگران فهمید و از کتب دیگران پیروی کرد، تمدن پذیر است، خاطرنشان کرد: اما اگر سوالات را از میدان خود پیدا کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم کاری که هم‌اکنون انجام می‌دهیم تمدن‌ساز خواهیم بود، دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه الگوی موثری است که مدتی است کشف شده و ممتاز است؛ چرا که دولتی نیست. در کشور ما مردم باید بلند شوند نه اینکه دولت نقش‌آفرینی کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بخش بزرگ و برجسته انقلاب اسلامی مردم است؛ تاکید کرد: نباید تلاش کرد دانشگاه آزاد اسلامی را دولتی کرد؛ چرا که این تلاش‌ها نتیجه منفی دارد. این دانشگاه با وجود برخی از مشکلات توانستند الگوهای موفق خود را در جامعه عملیاتی کند. 

احمدیان بیان کرد: اگر می‌خواهیم بگوییم که دانشگاه آزاد یعنی چه باید آن را با مناطق آزاد بررسی کنیم. این دانشگاه حجم زیادی دانشجو تربیت و فارغ التحصیل کرد و نمی‌توان گفت که ضعیف‌تر از دانشگاه‌های دولتی است؛ چرا‌که الگوهای موفق تاثیرگذار خود را اجرایی کرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون شهريه دریافت می‌کند، اما دبیرستان غیر انتفاعی هم‌اکنون ۳۰ میلیون تومان از یک دانش آموز مدرسه‌ای شهریه اخذ می‌کند؛ چنین سوالاتی سوالات خوب دانشگاهی هستند، با این زمینه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند تعریف جدیدی از آموزش در کشور ایجاد کند؛ چرا که قانونمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته