دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جهاد تبیین برای دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست

جهاد تبیین برای دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جهاد تبیین در برابر خطرناک‌ترین حمله‌هاست و دفاع از حمله به مغز‌ها و قلب‌ها را در پی دارد.
کد خبر : 856423

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم طرح ملی اعتلا گفت: روز بعثت تاریخ تولد اسلام، روز غدیر روز کمال اسلام، روز عاشورا روز نجات اسلام از مرگ و روز ظهور هم روز حاکمیت علی الحق اسلام است که ۳ روز آن محقق شده و یک روز باقی مانده است.

وی افزود: قرآن و سیره تمام انبیا و تجربه تاریخی به ما می‌گوید جهاد و مبارزه یک اصل همیشگی و انکارناپذیر در زندگی مؤمنان است و جهاد همواره بوده و تمام شدنی نیست.

ویزای بهشت صبر بر جهاد است

صادقی تصریح کرد: سیره مشترک همه انبیا جهاد است و ویزای بهشت جهاد و صبر بر جهاد است. مصداق جهاد به اقتضای دشمن و همه آدم‌ها با یکدیگر متفاوت است و اصل جهاد با ۳ ویژگی تلاش خستگی ناپذیر، تلاش در مقابل شکست دشمن و جهت گیری الهی مصادیق فراوانی از قبیل علمی، اقتصادی، خدمت رسانی و... دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: مبنایی‌ترین جهاد‌ها باید جهاد روشنگری باشد و فرهنگ اسلام ایرانی ادبیات جهاد تبین را در عرض مابقی جهاد‌ها نمی‌بیند و آن را در طول و بالاتر می‌بیند؛ چرا که جهاد تبین مبنا و موتور حرکت مابقی جهادهاست.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین بالاترین نوع جهاد است، تاکید کرد: جهاد تبین در برابر خطرناک‌ترین حمله هاست و دفاع از حمله به مغز‌ها و قلب‌ها را در پی دارد و شخصیت هر انسان و جامعه‌ای را دو چیز می‌سازد و سبک و بینش و نگرش زندگی‌ها تحت عامل بینش‌ها و گرایش‌های مغز و قلب است و جهاد تببین دفاع در برابر تحریف و فتنه است و قرآن می‌گوید که فتنه از حملا عملیاتی و قتل بزرگتر است؛ چرا که فتنه حمله چراغ خاموش شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: قرآن می‌گوید که حفظ و نگهداری هر انقلابی از اصل آن دشوار‌تر است حالا می‌خواهد اقتصادی، دینی و ... باشد. برای اولین بار مقام معظم رهبری در سال ۷۸ به دانشگاه تهران آمدند و در زمینه ارتجاع روشنفکری سخنرانی کردند و بیان کردند امروز یک جریان روشنفکری با حرکت ارتجاعی می‌خواهد ما را به غرب برگرداند.

صادقی اظهار کرد: در جنگ احد سخت‌ترین شکست برای مسلمانان بود و امیدبخش‌ترین آیه‌های قرآن پس از جنگ احد نوشته شده است و خداوند فرموده اند که شکست احد مهم نیست، روحیات خود را نبازید.

وی ادامه داد: برای انقلاب اسلامی خطرناک‌ترین موضوع این است که درگیر ارتجاع شود و در طی ۴۵ سال اخیر غربی‌ها هرکاری را علیه ما می‌کرده اند.

صادقی گفت: انقلاب برای این مانده، چون مردم از اصول جدا نشده‌اند. تحلیل دشمن از اسلام این است که مسلمانان زیاد باشند، اما رهبر نداشته باشند یعنی امت بی ولایت و حرف دشمن این است که امت بی ولایت برای ما خطر ندارد و امام بی امت اقتدار ندارد و انقلاب اسلامی می‌گوید که امت پیوند خورده و متصل به ولایت شکست ندارد که در اینصورت کاری نمی‌تواند بکند. حضرت علی ۴۰ بار در نهج البلاغه خطاب به شیعیان گفت که حرف من علی را قبول دارید، اما من را فرمانده نمی‌دانید.

وی بیان کرد: دشمن برای استعمار انقلاب ۱۶ طرح اقدام نوشته و به تعبیر قرآن پول خرج کرده است که شامل موارد مقابله با ایدئولوژیک با انقلاب، تغییر ذائقه فرهنگی و گرایشی مردم، تغییر محاسبات نخبگان و استادان، القای یاس، تلاش برای اقتدار زدایی، آزادی، بی اعتماد سازی مردم نسبت به مسئولان، منزوی نشان کردن انقلاب اسلامی، در بین کشورها، ترویج گفتمان سازش، غیرکارآمد معرفی کردن نظام ولایی، تضعیف رهبری، تحریم‌ها برای خسته کردن مردم، انواع نفوذ، تلاش برای پنهان کردن شکست‌های خودشان و پیروزی ما و جداکردن مردم از نخبگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته