دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرکت دانشگاهیان و اندیشمندان کویتی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)

دانشگاهیان و اندیشمندان کویتی برای شرکت در مراسم بیست‌و‌هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به کشورمان سفر می‌کنند.
کد خبر : 89126

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور فرارسیدن بزرگداشت بیست‌و‌هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، هیأت میهمانان کویتی ضمن حضور در تالار رایزنی فرهنگی کشورمان با علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار که جمعی از اعضای انجمن دوستی ایران و کویت حضور داشتند، علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت طی سخنانی گفت: تفکر و اندیشه‌های امام خمینی(ره) همچنان زنده و پویاست و هیچگاه فراموش نخواهد شد و به طور قطع، سخنان آن رهبر فرزانه در گوش آحاد مردم طنین‌انداز است گویی که روح ایشان هنوز در میان ما حضور دارد.


وی افزود: امام خمینی(ره) تنها یک رهبر سیاسی نبود، بلکه مجتهد فقیه، مرجع جامع الشرایط، فیلسوف، ادیب و شاعر بود؛ رهبری بود که توانست حاکمیت اسلام را به منصه ظهور برساند و با برافراشتن پرچم احیای اسلام ناب محمدی هویت و اصالت مسلمانان را در دنیا احیا کرد.


سفیر کشورمان در کویت همچنین، اظهار کرد: امام فقید امت ضمن تاکید بر اینکه سیاست از دین جدا نیست بلکه در آن تبلور می‌یابد در جهت پایه‌ریزی یک دولت اسلامی و جمهوری اسلامی اقدام کردند.


مصطفی غلوم عباس، عضو انجمن دوستی ایران و کویت ضمن ابراز خرسندی جهت ملاقات با سفیر کشورمان گفت: هیأت میهمانان کویتی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) متشکل از 16 نفر از شخصیت‌های دانشگاهی و اندیشمندان سیاسی کویت هستند.


وی ادامه داد: هیأت میهمانان کویتی به نمایندگی از ملت کویت برای عرض تسلیت به ملت دوست و برادر ایران عازم تهران هستند.


عضو انجمن دوستی ایران و کویت افزود: این هیأت به همراه صدها تن از میهمانان خارجی از گوشه و کنار جهان راهی تهران می‌شوند تا پایداری و ماندگاری افکار و اندیشه‌های این فقیه بزرگ را از نزدیک شاهد باشند.


در بخش پایانی این دیدار، سفیر ایران در کویت به سؤالات میهمانان کویتی پیرامون ابعاد گوناگون نهضت امام راحل پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب