دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 16:08

مدیرکل نظام پرستاری: درآمدهای پزشکان با اجرای طرح سلامت نجومی شده است

مدیرکل نظام پرستاری کشور، با بیان اینکه فرهنگ پزشک سالاری رو به پیشرفت است، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که کسی به سمت و سوی رشته پرستاری قدم نگذارد.
کد خبر : 89103

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی محمد آدابی، در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با توجه به شمار پرستاران کشور، با بیان اینکه در چند سال اخیر رویکرد وزارت بهداشت نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: فرهنگ پزشک سالاری در کشور با رشد قابل ملاحظه‌ای رو به پیشرفت است.


وی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی پرستاران کشور قرار گرفته است، بیان کرد: نگاه جنسیتی به پرستاران مانع از رشد و پیشرفت در این رشته شده است.


مدیرکل نظام پرستاری کشور، با بیان اینکه نظام پزشک سالار می‌خواهد پرستار مطیع محض باشد، عنوان کرد: این اتفاق در حالی در کشور ما رخ می‌دهد که در سایر نقاط دنیا به دنبال بالا بردن اعتماد به نفس پرستاران هستند ولی متاسفانه در کشور ما تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که کسی به سمت و سوی این رشته قدم نگذارد.


آدابی با بیان اینکه باید پرستار خانم و آقا را با هم داشته باشیم، تصریح کرد: بسیاری از بیماران می‌خواهند پرستار همجنس خودشان بر بالین آنان حضور پیدا کند.


وی با تاکید براینکه در سایر نقاط دنیا نگاه به پرستار با نوع نگاه ایران متفاوت است، گفت: در کشورهای دیگر دنیا پرستار به عنوان فردی متخصص است ولی در کشور ما پرستار را در سطحی می‌بینند که باید پانسمان بیمار را عوض کند و فشار خون بیمار را بگیرد که این نوع نگاه به جایگاه پرستاران ضربه می‌زند.


مدیرکل نظام پرستاری کشور با اشاره به رتبه نظام پرستاری ایران در میان 120 کشور دنیا،‌ بیان کرد: ایران رتبه 14 را در دنیا دارد که به دنبال ارتقاء این رتبه هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خویش به اجرای طرح نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها کمک به بیماران نشده است بلکه به رقم درآمد پزشکان افزوده شده است و اکنون پزشکان به گونه‌ای پیش رفتند که در حال تبدیل شدن به یک طبقه جدید هستند و زمانی که یک طبقه جدید در جامعه ایجاد شود مردم باید فشار آن را تحمل کنند.


آدابی با بیان اینکه درآمدهای پزشکان با اجرای طرح سلامت نجومی شده است، تصریح کرد: این مساله موجب نگرانی مردم شده است و خطرات بسیاری را برای جامعه به دنبال دارد.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تجارتخانه پزشکان شده است، گفت: اگر در این وزارتخانه کار تجارت صورت می‌گیرد باید پزشکان دوره مکاسب را بگذرانند.


مدیرکل نظام پرستاری کشور، با بیان اینکه پزشکان به دنبال ورود به عرصه سیاست هستند، خاطرنشان کرد: در حالی که تنها دو درصد کشور را پزشکان تشکیل می‌دهند در دوره پیشین 35 نماینده از جامعه پزشکان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند و در حالی که در این دوره دنبال ورود بیش از 60 پزشک به مجلس شورای اسلامی بودند تنها 15 نماینده از جامعه پزشکی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته