دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 15:13

آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از 22 خرداد

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در 48 پایگاه اولیه واقع در آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهر تهران از 22 خرداد آغاز می‌شود.
کد خبر : 89047

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 96-95 با حضور چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش تهران، معاون آموزش ابتدایی، دبیر ستاد و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مسئول سنجش شهر تهران و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش تهران برگزار شد.


مطابق مصوبات این جلسه، زمان آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های مجری طرح سنجش روز شنبه بیست‌و‌دوم خرداد ماه در 48 پایگاه اولیه واقع در آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهر تهران آغاز می‌شود.


بر اساس این گزارش نوآموز پس از ثبت نام اولیه در مدرسه ابتدایی و ثبت اطلاعات وی در سامانه الکترونیکی سنجش و اخذ نوبت، در روز مقرر به پایگاه سنجش مورد نظر مراجعه کرده و پس از پرداخت وجه از طریق پایانه فروش در دفتر مسئول پایگاه به سمت محل استقرار منشی پایگاه هدایت شده که جهت بررسی اطلاعات درج شده در سامانه الکترونیکی سنجش و سپس اخذ برگه معاینات غربالگری به منظور ارزیابی جسمانی و ذهنی به اتاق آزماینده بینایی و آزماینده شنوایی و آزماینده آمادگی تحصیلی و پزشک در صورت استقرار در پایگاه هدایت می‌شود و پس از انجام مراحل ارزیابی و مراجعه مجدد والدین به منشی، وی نسبت به تکمیل اطلاعات حاصل از ارزیابی، درسامانه اقدام می‌‌کند.


همچنین در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی-درمانی جهت معاینات بالینی توسط پزشک، راهنمایی می‌شوند. نوآموزانی که در مراحل اولیه ارزیابی مشکوک به مشکلات بینایی، شنوایی و یا آمادگی تحصیلی باشند می‌بایست به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده و پس از ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی نتایج مربوطه در سامانه درج شود. همچنین پس از ارزیابی تخصصی بینایی و شنوایی نتایج آن در برگه تخصصی مربوطه ثبت شده و به اولیاء جهت تحویل به منشی پایگاه اولیه جهت ثبت در سامانه سنجش ارائه می‌شود. در انتها برگه تأییدیه سنجش نوآموز به اولیاء داده می‌شود تا به مدرسه تحویل دهند.


جهت اطلاع از پایگاه‌های شهر تهران کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: نوآموزان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته