دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ترقی در گفت‌وگو با آنا:

ائتلاف‌ها نقش مهمی در گرم کردن تنور انتخابات دارند

ائتلاف‌ها نقش مهمی در گرم کردن تنور انتخابات دارند
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ائتلاف‌ها نقش مهمی در گرم شدن تنور انتخابات دارند. درواقع ائتلاف‌ها آرای مردم را منسجم و هدفمندتر می‌کنند و در شناسایی کاندیدا‌های لایق و شایسته اثرگذار هستند، البته به شرط اینکه ائتلاف‌ها کارآمد باشند.
کد خبر : 890442
  حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، با انتقاد از شهرداری‌های سراسر کشور در عدم انتخاباتی کردن چهره شهر گفت: کمتر از دو ماه به انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده ولی هنوز شهرداری‌ها منتظر سوم اسفند ماه هستند تا زمان تبلیغات انتخاباتی فرا برسد و این مسأله به یک معضل تبدیل شده است.

وی افزود: مقوله تبلیغات انتخاباتی با مشارکت انتخاباتی متفاوت است. شهرداری‌ها وظیفه دارند در دیوار‌ها و میادین اصلی و خیابان‌های اصلی با نصبر بنر‌ها، پلاکارد‌ها و دیوارنوشته‌ها مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنند و از اثرات منفی عدم حضور پای صندوق‌های رأی بگویند و اینکه هدف دشمن برای این کشور چیست و اینکه حضور مردم چقدر در خنثی‌سازی این اهداف و توطئه‌ها مؤثر است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: احزاب که توان کافی و هزینه لازم برای انجام این کار‌ها را ندارند و اگر هم داشته باشند نهایتاً یک یا دو خیابان است ولی شهرداری‌ها و دولت هزینه لازم و کافی را در اختیار دارند و اگر واقعاً به دنبال عمل به چهارراهبرد انتخاباتی مقام معظم رهبری هستند ضرورت دارد از اکنون فضای شهر را انتخاباتی کنند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اظهار تاسف از اینکه بعضی از مردم نمی‌دانند اسفند ماه امسال انتخابات مجلس و خبرگان رهبری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نباید منتظر اعلام زمان تبلیغات انتخاباتی باید از اکنون وارد شد و چهره شهر را به کل انتخاباتی کنیم کاری که همه کشور‌ها انجام می‌دهند.

ترقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش ائتلاف‌ها در شکل‌گیری مشارکت حداکثری اشاره و تأکید کرد: به هر حال ائتلاف‌ها نقش مهمی در گرم شدن تنور انتخابات دارند و نکته‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.
 
وی با بیان اینکه ائتلاف‌ها آرای مردم را منسجم و هدفمندتر می‌کنند و در شناسایی کاندیدا‌های لایق و شایسته اثرگذار هستند، البته به شرط اینکه ائتلاف‌ها کارآمد باشند، تصریح کرد: در گذشته به ائتلاف‌‎‌ها انتقاداتی وارد بود ولی در انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی عملکرد بهتری داشت به ویژه اینکه در حوزه شناسایی نامزد‌ها ورود بهتری داشت و اینکه بر عملکرد نامزد‌ها نظارت بیشتری داشت و نمایندگانی که در مجلس یازدهم عملکرد مطلوبی نداشته‌اند را کنار گذاشته است.

ترقی در پایان تأکید کرد: ائتلاف‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرند که جاذبه داشته باشند تا دافعه یعنی برنامه‌ها و شعار‌ها و نوع رقابت‌هایشان باید جذب‌کننده باشد و تخریب یکدیگر را ملاک رقابت نگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته