دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1402 - 11:23

اسماعیلی: ۱۰ کارگردان کاراولی در جشنواره فیلم فجر داریم

اسماعیلی: ۱۰ کارگردان کاراولی در جشنواره فیلم فجر داریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۰ کارگردان کاراولی در جشنواره فیلم فجر خبر داد.
کد خبر : 890187

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز جشنواره موسیقی نواحی را داشتیم؛ این جشنواره در ۵ منطقه برگزار شد و دیشب اختتامیه آن در تالار رودکی بود، در این مراسم به هنرمندان برجسته که عمدتا هنرمندان محلی و منطقه‌ای بودند نشان درجه یک هنر را اعطا کردیم،  تسهیلات ماهیانه و بیمه درمانی کامل مشمول آن‌ها می‌شود، سال هاست که این کار آغاز شده، ولی برای فرهنگ سازی آن را برجسته کردیم.

وی افزود: دیروز جشنواره فیلم فجر بحث انتخاب آثار را پشت سر گذاشت و به کمیته داوری ارسال شد، این جشنواره با شکوه ویژه‌ای شروع شده است و در بخش داخلی با گونه‌های مختلفی همچون فیلم کمدی، اجتماعی، پلیسی، دفاع مقدس، اربعین و جبهه مقاومت حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاق مهم، رویش نسل جدید در سینماست که ۱۰ کارگردان و تهیه کننده فیلم اولی داریم، نگاه مناسب به شهرستان‌ها داریم. ۳۵ درصد کار‌ها تولیدش در شهرستان‌ها بوده است. ۸ کارگردان خانم در این دوره هستند، دیروز نتایج اعلام شد و جشن بزرگ ملی سینمای ایران در دهه فجر در دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: جا دارد از حضور هنرمندان در موضوع دفاع از شهدای کرمان تشکر کنم. یک انسجام ملی را شاهد بودیم. از اهالی فرهنگ و هنر که پا به پای همه اقشار و گروه‌ها به محکوم کردن تروریسم و افشا شدن چهره واقعی جبهه صهیونیستی، غربی و ضد اسلامی که بر علیه کشور ما است در این موضوع حساسیت نشان دادند، تشکر می‌کنم.  

اسماعیلی گفت: امروز دست‌های آلوده‌ای که از سال گذشته در فتنه ۱۴۰۱ علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کردند از فاجعه خونین کرمان بیرون آمده است و نشان می‌دهد که ما با چه دشمنان خونریزی روبه رو هستیم. جامعه هنری ما به خوبی خودش را نشان داد و با برخی از افراد کج اندیش وابسته مزدوری که کاری جز نمک پاشیدن بر زخم مردم ندارند از آن‌ها تبری جست و فاصله گذاری کرد که جای تشکر دارد و من به طور ویژه از آن‌ها تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته