دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر باقری در همایش مدیران بنیاد دفاع مقدس:

طوفان‌الاقصی امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کرد

طوفان‌الاقصی امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کرد
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در سومین روز همایش، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد در حوزه فضای مجازی که در کنار همایش برپا شده است، به سخنرانی پرداختند که بخشی از مهم‌ترین نکات مطرح شده توسط ایشان در این گزارش ارائه می‌شود.
کد خبر : 890020

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در سومین روز همایش، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد در حوزه فضای مجازی که در کنار همایش برپا شده است، به سخنرانی پرداختند که بخشی از مهم‌ترین‌ نکات مطرح شده توسط ایشان در ادامه ارائه می‌شود.

طوفان الاقصی نقطه عطف عملیات‌‌های مقاومت فلسطین

سرلشگر باقری سخنان خود را با توجه به همزمانی همایش با حماسه کربلا پنج با یادی از این عملیات تاریخی آغاز کرد. سپس ایشان با اشاره به نکته‌ای کلیدی یعنی اجرای عملیات طوفان الافصی از دل محاصره این عملیات را نقطه عطف تاریخ عملیات‌های مقاومت فلسطین خواند: طوفان‌الاقصی از این جهت نقطه عطف است که عده‌ای رزمنده در محاصره کامل در غزه بدون داشتن امکانات و ارتباط با بیرون بتوانند چنین اقدام نظامی بزرگی را طراحی و اجرا کنند و دشمنی را که توانمندی و هوشمندی اطلاعاتی جزو نقاط قوت او در تراز جهانی است، غافل‌گیر کنند؛ با امکانات بومی خود این عملیات را انجام دهند، هیبت و امنیت دفاعی رژیم اشغالگر را درهم بشکنند و امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کنند.

مقاوت یکی از میوه‌های درخت تناور فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس

در ادامه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با یادی از امیدی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دل مستضعفین و آزادی خواهان جهان کاشت، محور مقاومت و فراتر از آن جریان‌های مقاومت علیه استکبار جهانی را میوه این فرهنگ خواند: این حماسه‌ها و موفقیت‌ها را باید از برکات انقلاب اسلامی و آثار ناشی از اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس که ثمره‌اش شکل‌گیری محور مقاومت در اقصی‌نقاط جهان است، دانست. نهال‌هایی که شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه غرس کرد، امروز به درختان تناوری تبدیل شدند.

وی افزود: رزمندگان یمنی با وجود امکانات حداقلی و قرار داشتن در محاصره، اقتدار خود را در دریای سرخ به رخ دشمنان و حامیان صهیونیست‌ها می‌کشند و به شناور‌هایی که برای تدارک رژیم صهیونیستی اعزام شده‌اند، اجازه عبور نمی‌دهند. سایر نیرو‌های محور مقاومت در عراق، سوریه و جا‌های دیگر هم در حد توان، تلاش می‌کنند؛ روحی که امام راحل به جان ایرانیان و مسلمانان دمید، نسل به نسل در حال انتقال، رشد و ارتقا است و جبهه مقاومت از ثمرات آن است.

نقش تکین امریکا در ادامه حیات صهیونیسم

در ادامه سردار پاسدار باقری با ذکر کمک‌های آشکار و پنهان نظامی و غیرنظامی به رژیم غاصب گفتند بی کمک امریکا این رژیم با سرعت مضمحل خواهد شد: از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون بخشی از فرماندهان ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مستقر هستند و صحنه را اداره می‌کنند. آمریکا روزانه با تعداد زیادی هواپیما، بمب و تجهیزات گوناگون برای صهیونیست‌ها ارسال می‌کند، متأسفانه برخی کشور‌های منطقه هم با کشتی امکاناتی برای تدارک صهیونیست‌ها ارسال می‌کنند؛ حتی کشور‌هایی که رهبران آن‌ها به دروغ شعار‌هایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین می‌دهند، روزانه چندین کشتی از بنادر آن‌ها بارگیری و عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

نیاز به تحول در حفظ و نشر گنجینه دفاع مقدس

در بخش پایانی سرلشگر باقری به اشاره به مطالبه مقام عظمای ولایت مبنی بر به روزآمد شدن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های نوین در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس نکاتی را گفت: فضای مجازی یکی از بهترین روش‌ها، جذاب‌ترین تکنیک‌ها و ابزاری است که شما به خوبی آن را به‌کار گرفتید؛ تحول در این زمینه در نمایشگاه «دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» کاملاً مشهود بود و جای قدردانی دارد؛ همچنین بسیاری از کار‌هایی که دیدیم در مراحل ابتدایی قرار دارد که نیاز است با قوت هرچه بیشتر ادامه یابد.

باقری افزود: جوان امروز با جوان نسل گذشته کاملاً متفاوت است؛ چرا که در محیط دیگری زندگی می‌کند که فضای مجازی بر آن غلبه دارد؛ لذا اگر در این زمینه تلاش کنیم، قطعاً اثرات بسیار مثبتی در پی خواهد داشت.
مصوبه بسیار ارزشمندی با تلاش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید که دو واحد درس دفاع مقدس در مقاطع دانشگاهی به عنوان واحد عمومی فراگیر بایستی ارائه شود و دانشجویان در طول دوران تحصیل یک‌بار این واحد درسی را بگذرانند؛ همچنین ما از ظرفیت درس ارزشمند آمادگی دفاعی در دبیرستان‌ها برخورداریم.

نکاتی پیرامون حضور پرشور مردم در تشیع پیکرهای پاک شهدا و حضور مشتاقانه جوانان در اردوهای راهیان نور پایان بخش این سخنرانی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته