دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1402 - 15:01
افروس مطرح کرد؛

همگرایی نامناسب صنایع بزرگ و دانشگاه

همگرایی نامناسب صنایع بزرگ و دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مهندسی نیرو‌ و ساختار، فرسودگی ساختمان‌ها و همگرایی نامناسب صنایع بزرگ و دانشگاه را سه چالش اساسی این دانشگاه عنوان کرد.
کد خبر : 890016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شصتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور رئیس و معاونان مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، رؤسای شورا‌های تخصصی استان، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات استان، معین رئیس دانشگاه در استان‌های خوزستان و ایلام، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رؤسای واحد‌ها و مدیران کل استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

۳ چالش اساسی دانشگاه آزاد استان خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز بیان کرد: اقدامات انجام شده در این دانشگاه با دسته‌بندی کلی در قالب دو هدف افزایش درآمد‌های دانشگاه و کاهش هزینه‌ها شامل رشد جذب دانش‌آموز در مدارس سما و دانشجو از طریق جابه‌جایی رشته‌ها (در مقطع تحصیلات تکمیلی) و تعریف رشته‌های مشارکتی (در مقطع کارشناسی)، تعدیل کارکنان و اعضای هیئت علمی با استفاده از طرح‌هایی مانند دستیاری آموزشی، رشد شرکت‌ها، هسته‌های فناور، دانش‌بنیان، طرح‌ها و قرارداد‌های پژوهشی، تبدیل به احسن املاک و دارایی‌های دانشگاه، مولدسازی اموال و کسب درآمد از حوزه شیلات و آبزیان و کشاورزی می‌شود.

علی افروس سه چالش اساسی استان خوزستان را مهندسی نیرو‌ها و ساختار، فرسوده شدن ساختمان‌های دانشگاه و همگرایی نامناسب صنایع بزرگ و دانشگاه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در این جلسه با اشاره به تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی، دو مقوله دشمنی صریح و روشن نظام سلطه و مقاومت مردم و حضور میدانی آنها در بزنگاه‌های اجتماعی را در این سالیان همواره توأمان ارزیابی و اظهارکرد: برای راستی آزمایی حرکت‌های اجتماعی دو مرجع، ولی فقیه و حاکمیت جامعه اسلامی و خون‌های ریخته شده شهدا می‌تواند نشان دهد که انقلاب مسیر درستی را می‌پیماید.

وی افزود: ملاک نفع رسانی به بندگان خدا از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که باید برای کارشناسی اقدامات در دست انجام در نظر گرفت و بعد از عاقبت سنجی این اقدامات باید آنها را در دستور کار قرار داد.

حل مشکلات استان خوزستان با حفظ وحدت

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه نیز استان خوزستان را همواره محور وحدت در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که با حفظ وحدت در عین تنوع قومی و قبیله‌ای، رعایت حدود الهی و پرهیز از تجاوز به حدود همدیگر، مشکلات پیچیده این استان حل شود.

سیدجواد آل‌یاسین با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سال‌های اخیر، اراده این استان برای برون‌رفت از وضعیت زیان‌دهی و روند آن را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تنها روش تعیین‌کننده در این راه این است که افراد عهده‌دار مسئولیت، اینجا را مرکز دنیا بدانند و همه تمرکز خود را برای حل مشکلات به کار گیرند.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای شورا‌های تخصصی استان خوزستان به ارائه گزارشی از تحولات حوزه‌های مالی-اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ذیل سند تحول و تعالی دانشگاه پرداخته و با برشمردن اقدامات صورت گرفته و در دست انجام خود، میزان رشد دانشگاه در هر حوزه را مورد ارزیابی قرار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته