دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 15:10

دلایل تأخیر در ازدواج جوانان و پیامد‌های آن

دلایل تأخیر در ازدواج جوانان و پیامد‌های آن
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: ترس از هزینه‌های تشکیل خانواده و بی‌اعتمادی به وعده الهی، باعث تأخیر در ازدواج و بروز پدیده‌های غیرمطلوبی می‌شود.
کد خبر : 916050

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد با اشاره به تأخیر در ازدواج جوانان و پیامد‌های آن اظهار کرد: تأخیر در ازدواج می‌تواند منجر به پدیده‌های مختلفی در جامعه شود؛‌ بنابراین مدل زندگی زوجی حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌تواند به‌عنوان الگویی برای زندگی و تشکیل خانواده برای جوانان ملاک قرار گیرد.

وی توجه به زوج‌های جوان و تشکیل خانواده را به‌عنوان وظیفه مهم اجتماعی مطرح و افزود: ترس از هزینه‌های تشکیل خانواده و بی‌اعتمادی به وعده الهی، باعث تأخیر در ازدواج و بروز پدیده‌های غیرمطلوبی مانند ازدواج سفید می‌شود. سالروز ازدواج حضرت زهرای مرضیه(س) و امیرالمؤمنین(ع) فرصتی برای تجدیدنظر درباره ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان  اهمیت ساده زیستی، قناعت، اجتناب از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و کمک به اشتغال جوانان را در افزایش ازدواج جوانان مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: فشار‌های اجتماعی و اقتصادی موجب تحمیل هزینه‌های سنگین و غیرضروری برای ازدواج جوانان شده که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

بسته‌های تشویقی دانشگاه آزاد برای تسهیل ازدواج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گفت: دانشگاه علاوه بر آموزش و پژوهش، رسالت‌ها و مأموریت‌هایی که در اسناد بالادستی ازجمله سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست، توجه دارد و برای این منظور اهداف و برنامه‌های ویژه‌ای را تعیین کرده است.

سیدمحمدمهدی صافی به تحول و ارتقای اخلاقی و تربیتی به‌عنوان یکی از راهبرد‌های سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل ازدواج و تبلیغ ازدواج آسان بسته‌های تشویقی برای دانشجویان و کارکنان خود تعریف کرده است.

وی اضافه کرد:‌  این امتیاز‌ها شامل تأمین هزینه شهریه آن سال، مشاوره‌های ازدواج و خانواده، خوابگاه و سالن شیخ انصاری واحد دزفول برای برگزاری مراسم عروسی و سلف‌سرویس دانشگاه به‌صورت رایگان می‌شود و محاسبه غذای مراسم عروسی نیز با نرخ دانشجویی از دیگر مزایای ازدواج دانشجویان و کارکنان در راستای کاهش هزینه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول است.

به گزارش آنا، این جشن به همت هیئت شهدای گمنام بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار، خطبه عقد دو زوج دانشجو نیز با حضور خانواده آنها قرائت و دو سری جهیزیه کامل نیز به این زوج‌های دانشجو اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته