مدیر مدرسه راهبر استفاده از هوش مصنوعی در مدارس است
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوریآنا، موسی الرضا کفاش معاون دبیرکل آموزش و پرورش در نشست مدیریت مدرسه در عرصه هوش مصنوعی اظهار کرد: به علت کرونا نظان تعلیم تربیت را تحت تاثیر قرار داد و معلمان با کمک به تکنولوژی سعی کردن فضای تعلیم و تعلیم پابرجا باقی بماند.
وی افزود:هوش مصنوعی و متاورس با توجه به تکنولوژی تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و سوال مهم این است که هوش مصنوعی فرصت یا تهدید که به نظر بنده هم میتواند هم فرصت باشد هم تهدید و یک چاقو دولبه است.
وی گفت: پدر خوانده هوش مصندعی چهارنگرانی در موضوع مطرح می کند. درحال حاظر هوشمند تر از انسان باشد و انتشار اطلاعات نادرست را سرعت دهد، ممکن است انسان ها را بیکار کند و در سال ۲۰۳۰ میتواند ۳۰۰ میلیون با توسعه آن از بین ببرد و راهی برای متوقف کردن هوش مصنوعی نیست.
خلیل جوادیار دبیر کمیسیون مدیریت آموزشی در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: آیا باید علوم انسانی به فناوری های نوین مثل هوش مصنوعی نزدیک کنیم یا خیر؟ لازم است تغییرات مختلفی در حوزه آموزش و مدیریت رخ دهد و فرد مدیر مدرسه باید سکان دار انجام آن شود و راهبر این فناوری مدیران مدارس هستند.
وی افزود: باید قبول کنیم شرایط آموزشی تغییر کرده است و باید نظام تعلیم و تربیت نیز متناسب با تکنولوژی تغییر کند و ضمن آن شاخص های کیفیت نیز باید حفظ شود.
جوادیار بیان کرد: وظایف مدیران متعدد و متنوع است که علوم روز و هوش مصنوعی میتواند به آنها در انجام وظایف کمک کند بنابراین باید ساختار و نظام مدرسه با رویکردها و استراتژی تغییر کند.
وی گفت: درحضور و غیاب در مدرسه میتواند از هوش مصنوعی استفاده کرد.افت تحصیل، ترک تحصیل، کمک به دانش آموزان از جمله کاربردهای هوش مصنوعی است.
جوادیار ادامه داد: نصب دوربین و سایر تجهیزات در کلاس برای استفاده از هوش مصنوعی لازم است.سند تحول آموزش و پرورش بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارد که درواقع استفاده از هوش مصنوهی نوعی تکلیف در سند است.
انتهای پیام/