دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای کاهش آمار سزارین انجام شد؛

انجام نخستین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز

انجام نخستین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز
سرپرست معاونت اجرایی بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز از انجام نخستین زایمان طبیعی بدون درد به روش «اپیدورال» در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر : 889325

یونس قوام‌لاله سرپرست معاونت اجرایی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: با توجه به احساس نیاز مبرم برای راه‌اندازی بخش زایمان بدون درد در اتاق عمل و تأکید رئیس بیمارستان برای بهره‌برداری از آن، بیمارستان با تهیه لوازم و تجهیزات موردنیاز، آموزش کادر درمان ویژه این بخش، آموزش مادران باردار و معرفی این روش به انجام نخستین زایمان طبیعی به روش «اپیدورال» در بلوک زایمان این بیمارستان اقدام کرد.

وی، انجام نخستین زایمان طبیعی به روش «اپیدورال» در بلوک زایمان را راهکاری مؤثر برای کاهش آمار سزارین در کشور دانست و افزود: باید با آگاهی دادن به مردم درباره مزیت‌های این روش و مشکلاتی که پس از عمل سزارین به‌وجود می‌آید از تقاضای سزارین کم کنیم، در این راستا تصمیم گرفتیم قدم اول را برداریم و با تلاش مسئولان، پزشکان و کارکنان بیمارستان امام سجاد(ع)، زایمان اپیدورال راه‌اندازی کنیم.

سرپرست معاونت اجرایی بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز متذکر شد: از مزایای استفاده از بی‌حسی اپیدورال در زایمان طبیعی علاوه بر کاهش درد می‌توان به کاهش فشارخون به‌خصوص در مادران باردار دارای فشار خون بالا، هوشیار بودن مادر، احساس تولد نوزاد و ارتقای سلامت مادر و نوزاد با روی آوردن به زایمان طبیعی اشاره کرد.

قوام‌لاله تأکید کرد: نگرانی عمده‌ای که برای انجام این نوع زایمان وجود دارد ناشی از اطلاعاتی است که متأسفانه در فضای مجازی منتشر شده و بدون پشتوانه علمی صحیح در حال ترویج است.

وی متذکر شد: روش «اپیدورال» اگر صحیح انجام شود، موجب اختلال قلب جنین نمی‌شود و در این روش تنها ممکن است کمی زایمان طولانی شود؛ با این حال اگر ضربان قلب جنین تحت کنترل باشد خطری متوجه جنین نخواهد بود.

سرپرست معاونت اجرایی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز یادآور شد: زایمان طبیعی بدون درد به روش بی‌حسی «اپیدورال» به روشی گفته می‌شود که در آن روش با تزریق دارو‌های بی‌حسی، درد مداوم در قسمت تحتانی بدن مادر را کاهش داده و این امکان را به فرد می‌دهد که در حالت هوشیاری درد خود را احساس نکند و شاهد تولد فرزند خود باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته