دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منادی سفیدان در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی علم و دانش را در همه جای ایران توسعه داد

دانشگاه آزاد اسلامی علم و دانش را در همه جای ایران توسعه داد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای شعار امام خمینی (ره) که فرمودند همه جای ایران را مدرسه می‌کنیم، دانشگاه آزاد همه ایران را دانشگاه کرد.
کد خبر : 889169

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد دستاورد‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد مولود انقلاب است و در راستای شعار امام خمینی (ره) که فرمودند همه جای ایران را مدرسه می‌کنیم، دانشگاه آزاد همه ایران را دانشگاه کرد.

منادی سفیدان بیان کرد: وجود ۵۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در کل کشور حکایت از توسعه قابل قبول دانشگاه آزاد دارد به طوری که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام است. دانشگاه آزاد با ۲۰ میلیون متر مربع فضا و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو و ۶ میلیون دانش آموخته‌ای که قبلاً داشته رکورد بزرگی را ثبت کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی ۱۱ الی ۱۲ میلیون دانش آموخته در دانشگاه‌ها داشتیم که ۶ میلیون آن را دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده و امروزه ۴۰ درصد از علوم پزشکی و ۴۰ درصد از آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

وی افزود: ریشه دانشگاه آزاد در مسئولان با اخلاص اول انقلاب، امام راحل و اخلاص شخصیت‌هایی مانند مقام معظم رهبری بود و الان در خدمت دکتر طهرانچی هستیم که‌امیدواریم در مسئولیتی که برعهده دارند بتواند دانشگاه آزاد را به اهداف واقعی خود در زمینه‌های توسعه و رشد تحقیقات و فناوری، فرهنگی، تربیتی و سایر بحث‌ها برسانند به خصوص در زمینه تولید علم و تولید دانش‌بنیان موفق باشند.

منادی سفیدان با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: این قانون همه موانع بورسی، بانکی و گمرکی را از سر راه همه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته است و الان 10 هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که بالای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند و به این معناست که اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته و دانشگاه آزاد سهم مهمی در آن دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد یک چشم‌انداز بسیار خوب دارد و پویا است و و روز به روز به تکثیر خواهد رسید و قطعاً بخش زیادی از مشکلات کشور را با دانشمندان و اساتید خود و با عدد قابل توجهی که در تولیدات علمی دارد می‌تواند حل کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از نظر تولید علم اگر تولیدات علمی دانشگاه آزاد را از گردونه تولیدات فعلی کنار بگذاریم از جایگاه علمی ۱۵ الی ۱۶ که قرار داریم ممکن است به جایگاه پایین‌تری سقوط کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته