دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حضور جدی محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه اقتصادی کشور

حضور جدی محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه اقتصادی کشور
 رئیس واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی در بازار شبکه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرند و در حال تلاش برای پیدا کردن جایگاه اقتصادی هستند که تقریباً در بسیاری از سرا‌ها و مراکز رشد این اتفاق در حال رخ دادن است.
کد خبر : 888809

پیام نجفی، رئیس واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای رشد و تولید علمی ایران اظهار کرد: نمایشگاه روایت تحول فرصت خوبی را ایجاد کرد تا مسئولان از نزدیک شاهد پیکره بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشند. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیمی از آموزش عالی ایران را در بر گرفته است و در آستانه تحولات خوب به‌خصوص در حوزه‌های آموزش، فناوری، فرهنگی و ... قرار دارد و می‌تواند الگوی موفقی برای سایر مراکز آموزش عالی کشور باشد.

نجفی تصریح کرد: تعداد دانشجویان و استادان فناور دانشگاه آزاد اسلامی که در شرکت‌های فناور فعالیت می‌کنند بسیار وسیع است و هر کدام از آن‌ها کار‌های بسیار کاربردی انجام می‌دهند. 

رئیس واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که همیشه نیم نگاهی به محیط واقعی داشته باشد؛ چرا که حمایت‌ها بر اساس عملکردی است که انجام می‌شود؛ بنابراین باید بتواند با مدل اقتصادی کار کند به همین علت محصول خود را در راستای همین مدل تعریف می‌کند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سعی می‌کند تا با تولید محصولات اقتصادی جای خود را در بازار باز کند، تاکید کرد: بسیاری از تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی در بازار شبکه اقتصادی کشور فعالیت دارند و در حال تلاش برای پیدا کردن جایگاه اقتصادی هستند که تقریباً در بسیاری از سرا‌ها و مراکز رشد این اتفاق در حال رخ دادن است.

نجفی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش حمایتی در زمینه هدایت محصولات و ایده‌های فناورانه به بازار دارد. مدل آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در حال از بین بردن ناپیوستگی است، یعنی عملکرد خود را در حین تحصیل تعریف می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: دانشگاه آینده دانشگاهی است که کار و محیط آموزش را به هم پیوند دهد تا فقط دانشجو در کلاس به منظور گذراندن واحد‌های درسی حاضر نشود بلکه مهارت در حین تحصیل مدنظر است؛ بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد تا آموزش، پژوهش و مهارت را در کنار هم تعریف کند تا محصولاتی که بعدا تولید می‌شوند بتوانند خلا‌های موجود را رفع کند. 

رئیس واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در برخی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی محیط‌های کار در کنار محیط‌های آموزشی در حال گسترش است، بازار خیلی از محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی خودمان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته