دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سالاری در پاسخ به آنا:

رهبری سمفونی سردار توسط استاد انتظامی از اساس صحت نداشت

رهبری سمفونی سردار توسط استاد انتظامی از اساس صحت نداشت
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شائبه رهبری ارکستر توسط مجید انتظامی توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 888782

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود سالاری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از سمفونی سردار دوازدهم دی‌ماه در تالار وحدت در جمع خبرنگاران گفت: سمفونی حاج قاسم به نام قدامت یاران را امشب رونمایی کردیم که یک ارکستر توانا با نوازندگان چیره‌دست رهبر بین‌المللی نصیر حیدریان و خوانندگی نفر اول جایزه باربد ایران آقای حسینی و امیرحسین سمیعی که قطعه‌ای از توهم خواهیم دید و به نظر من به اعتراف موسیقیدان‌ها یکی از بهترین‌های موسیقی اجرا شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ در ادامه افزود: این اثر، اثری ماندگار می‌شود که به احترام حاج قاسم و یاران شهیدش امشب رونمایی شد و امیدوارم این  مسیری باشد که بتوانیم آثار بیشتری را در عرصه موسیقی فاخر داشته باشیم و سال‌به‌سال  شاهد رونق این آثار در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

او در پاسخ به سؤال آنا درباره رهبری ارکستر توسط استاد انتظامی و ساخت قطعه توسط او گفت: چنین خبری از اساس  صحت نداشته و اشتباه بود و اصلاً قرار نبود جناب انتظامی ارکستر را رهبری کنند و از ابتدا قرار بود آقای  نصیر حیدریان این ارکستر را که استاد برجسته رهبری در اتریش هستند، رهبری کنند.

سالاری اظهار کرد: سردار سلیمانی یک انسان نیست، یک ارمان، مکتب و نماد برجسته برای انسانیت است او برای ایران نیست اگر کسی او را دنبال کرده باشد می‌فهمد که با یک مکتب طرف است نه یک موجود زمینی، بنابراین برای هنرمند  این یک چشم بینا و دل‌آگاه می‌خواهد که امیدواریم در سال‌های آتی اتفاقات بیشتری را هم شاهد باشیم.

او گفت: اگر اثری فاخر و مورد تائید اساتید باشد ما کمک می‌کنیم تولید شوند حقیقتاً درباره حاج قاسم کار زیاد تولید شده، اما ما دنبال اثری فاخر هستیم که بتوانیم به جهان این عظمت را در قالب هنر نشان دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته