دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1402 - 10:31

علت زمین‌خوردن افراد مسن چیست؟

علت زمین‌خوردن افراد مسن چیست؟
احتمال اینکه زمین بخوریم با افزایش سن بیشتر می‌شود و این اتفاق می‌تواند ناشی از کندی واکنش بازوان حین لیزخوردن باشد.
کد خبر : 888594

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیست، افراد مسن بیشتر زمین می‌خورند؛ چراکه به دلیل کندشدن حرکت بازوهایشان، قادر به واکنش سریع برای اجتناب از لیزخوردن نیستند.

حرکت بازو در افراد جوان‌تر به حفظ توازن کمک می‌کند؛ به همین دلیل است که پژوهشگران تیم تحقیقاتی دانشگاه آریزونا می‌گویند که باید به افراد مسن آموزش داده شود تا برای پرهیز از افتادن، بازوهایشان را تندتر حرکت دهند.

پا‌های انسان نمی‌توانند به اندازه دست‌ها آزادانه به طرفین حرکت کنند؛ بنابراین وقتی به پهلو می‌لغزیم، اندام‌های فوقانی نقش بسیار مهم‌تری در بازیابی تعادل دارند. همچنین در مقایسه با افتادن به پشت یا جلو، احتمال آسیب‌دیدگی جدی مانند شکستگی لگن، در لغزش به پهلو بیشتر است.

با انجام یک آزمایش، محققان به این نتیجه رسیدند که موقع لغزیدن به پهلو، جوان‌تر‌ها به طور متوسط ۳۶ درصد سریع‌تر از افراد مسن به بازو‌های خود شتاب می‌دهند. زمان واکنش آن‌ها هنگام رسیدن به اوج سرعت حرکت بازو نیز ۳۱۰ میلی ثانیه سریعتر است.

تیم تحقیق قصد دارد مطالعه خود را با سه گروه ادامه دهد. اعضای یکی از گروه‌ها در معرض تمرین‌های متعارف قدرت بازو قرار می‌گیرند. تمرین گروه دوم بر انجام حرکات سرعتی مانند آنچه در تمرین بوکس می‌بینیم، متمرکز می‌شود و گروه سوم هم باید بدون مداخله قادر به حفظ کنترل خود باشند. بعد از ۱۲ هفته، محققان بررسی می‌کنند تا ببینند که در این سه گروه، واکنش بازو در مواجهه با لغزش تا چه اندازه متفاوت است و کدام یک از آن‌ها بهتر با خطر سقوط مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته