دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1402 - 09:44
مدرس سواد رسانه‌ای:

برخی کودکان هویت خود را در فضای مجازی شکل می‌دهند!/ لزوم آگاهی والدین در شناخت ابزار‌های رسانه‌ای

برخی کودکان هویت خود را در فضای مجازی شکل می‌دهند!  لزوم آگاهی والدین در شناخت ابزار‌های رسانه‌ای
مدرس سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی استان فارس عنوان کرد: خانواده‌ها به‌خصوص کودکان از فضای حقیقی وارد فضای مجازی شده‌اند و هویت و ارزشمندی خود را در آن فضا شکل می‌دهند که این ضدارزش است.
کد خبر : 888356

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تلاش کمیته رسانه استادی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دوره کلیات سواد رسانه با رویکرد آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی با تدریس مرتضی جعفرزاده، مدرس سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

مدرس سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی استان فارس در این نشست با تأکید بر اینکه شناخت فضای مجازی و داشتن سواد رسانه یکی از ضروریات است، اظهار کرد: دو مؤلفه اصلی در شبکه‌های مجازی اطلاعات و ارتباطات وجود دارد و هر اطلاعاتی شامل عکس، متن و فیلم که در فضای مجازی بارگذاری می‌کنیم پاک نمی‌شود.

جعفرزاده افزود: خانواده‌ها به‌خصوص کودکان از فضای حقیقی وارد فضای مجازی شده‌اند و هویت و ارزشمندی خود را در آن فضا شکل می‌دهند که این ضدارزش است

برخی کودکان هویت خود را در فضای مجازی شکل می‌دهند!/ لزوم آگاهی والدین در شناخت ابزار‌های رسانه‌ای

وی متذکر شد: والدین در فضای خانوادگی فضایی امن ایجاد کنند که اگر کودک در فضای مجازی با مشکلی مواجه شد کودک بتواند به‌راحتی با والدین در میان بگذارد و آگاهی والدین در شناخت ابزار‌های رسانه‌ای نخستین گام در سلامت فکری کودکان است.

مدرس سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی استان فارس همچنین توصیه کرد که برای کودکان از نرم‌افزار‌های مدیریت استفاده از تلفن همراه استفاده کنند و پدر و مادر‌های تک‌فرزند فرزندانشان را به گروه‌های همسالان مفید دعوت کنند تا علاوه بر اینکه از فضای مجازی دور می‌شوند بازی کنند و قدرت خلّاقیت آنان رشد پیدا کند تا بتوان خطرات فضای مجازی را برای کودکان کاهش داد.

در این نشست که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تشکیل شد، مباحثی از قبیل آداب مصرف رسانه و امنیت در رسانه ارائه شد.

این نشست با حضور محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، عبدالعزیز فاضلی مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس و علی مصلی‌نژاد مدیر رسانه استادی این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب