دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1402 - 12:36

بهادری جهرمی: امکان حمایت از تولید خودروهای داخلی فراهم شد / موضوع متقلبان کنکور یک نمونه تعامل میان قوا است

بهادری جهرمی: امکان حمایت از تولید خودروهای داخلی فراهم شد   موضوع متقلبان کنکور یک نمونه تعامل میان قوا است
سخنگوی دولت گفت: در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه خودروسازی و افزایش داخلی‌سازی خودروها، با موافقت دولت با پیشنهاد وزارت صمت تعرفه قطعات منفصله ساماندهی شد تا امکان حمایت از خودروهای داخلی فراهم شود.
کد خبر : 887495

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و ستاد مدیریت بحران، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از سازمان دامپزشکی در مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر پرندگان به تصویب دولت رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه خودروسازی و افزایش داخلی‌سازی خودروها، با موافقت دولت با پیشنهاد وزارت صمت تعرفه قطعات منفصله ساماندهی شد تا امکان حمایت از خودرو‌های داخلی فراهم شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: این مسأله به‌گونه‌ای اصلاح شد که هرچه واردات به سمت خودرو‌های کامل می‌رود تعرفه بالاتر و هرچه ارائه قطعات و ارائه خودروی تولید داخل باشد، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد. هم‌چنین هرچه به سمت واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی و ارزان‌تر حرکت شود، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در استمرار مصوباتی که دولت در راستای توسعه و همکاری بین قوا برای حمایت از نهاد‌های وابسته به قوه قضاییه دارد، امروز هیئت وزیران با اختصاص اعتبار برای حمایت از سازمان پزشکی قانونی کشور موافقت کرد تا این سازمان تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز خود را برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر به‌ویژه در ایام بحران فراهم کند.

بهادری‌جهرمی هم‌چنین خاطر نشان کرد: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوبه‌ای داشت و طبق آن، اصلاح آیین‌نامه شناسایی وسایل نقلیه تاریخی در دستور‌کار قرار گرفت تا از افرادی که در حوزه نگهداری و نمایش وسایل نقلیه تاریخی فعال هستند، حمایت‌های قانونی موثرتر و خدمات بهتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص شائبه تقلب در آزمون سراسری، تصریح کرد: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه‌ای در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرآیند به‌گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آن‌ها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود. طبق پیش بینی صورت‌گرفته فرآیند اعتراض و شکایت در هیئت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های زیربط انجام می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری می‌شود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد. باید حق اعتراض برای آن‌ها تامین شود تا بتوانند از تصمیم سازمان سنجش و آموزش کشور که آن‌ها را متقلب شناخته به مرجع دیگری که بی‌طرف و تخصصی است، شکایت کنند. این موضوع سبب خواهد شد از حقوق سایر داوطلبان، آحاد مردم، حیثیت علمی دانشگاه و جامعه علمی کشور صیانت شود تا فرد متقلب امکان راهیابی به دانشگاه را نداشته باشد.

بهادری‌جهرمی هم‌چنین درباره درخصوص پیشنهاد وزارت اقتصاد برای اضافه شدن بخشی به ماده ۳۰ آیین‌نامه قانون بهبود محیط و کسب و کار توضیح داد: طبق ماده ۳۰ تدابیر لازم برای اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار انجام شده و اجرای آیین‌نامه آن در حال اجراست؛ البته وزارت اقتصاد پیشنهاد اضافه شدن بخشی به ماده ۳۰ را مطرح کرده بود. تعدد و تکثر آیین‌نامه مطلوب نیست و هرچقدر بتوانیم با قوانین محدودتر و آیین نامه‌های مطلوب‌تر، آورده‌های بیشتری داشته باشیم، ارزنده است. چراکه یکی از گلایه‌های فعالان کسب و کار، تکثر آیین‌نامه‌ها و قوانین است.

وی افزود: دولت می‌تواند در قالب همان ماده ۳۰ مواردی را به آیین‌نامه اضافه کند و در فرآیند اجرای ماده ۳۰ هیچ‌گونه نقطه ضعفی وجود ندارد و اطلاع‌رسانی طبق آیین‌نامه در حوزه قواعد کسب و کار که پیش از این در دولت سیزدهم به تصویب رسیده، در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته