دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

فرمول جدید دانشگاه تهران برای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو

فرمول جدید دانشگاه تهران برای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو
رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران از طراحی فرمول جدید برای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده بر اساس نظام ارزیابی کیفیت فرآیند یاددهی‌یادگیری در گروه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.
کد خبر : 887474

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه نارنجی ثانی، رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران از طراحی فرمول جدید برای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه‌های آموزشی از سال تحصیلی آتی منوط به ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی شده است؛ به این معنی که ظرفیت پذیرش با توجه به عوامل و معیار‌ها و نشانگر‌های نظام ارزیابی کیفیت فرآیند یاددهی‌یادگیری در گروه‌های آموزشی تعیین می‌شود.

وی از نسبت استاد به دانشجو، روند توسعه گروه در سه تا پنج سال گذشته، ترکیب و توزیع اعضای هیئت‌علمی به لحاظ مرتبه علمی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی گروه، پیشرفت تحصیلی دانشجویان طی پنج سال گذشته در مقاطع و رشته‌های مختلف، به‌روزرسانی برنامه‌های درسی متناسب با تحولات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، میزان استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند‌های آموزشی توسط اعضای هیئت‌علمی، استفاده از شیوه‌های مناسب به‌منظور سنجش پیامد‌های یادگیری دانشجویان، وضعیت سرنوشت شغلی دانش‌آموختگان یا ادامه تحصیل آن‌ها، رضایت کارفرمایان از دانش و توانایی دانش‌آموختگان، نقش گروه‌های آموزشی در مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سطح دانشکده و دانشگاه و نقش گروه‌های آموزشی در حفظ و توسعه مرجعیت علمی دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور به‌عنوان برخی از مهم‌ترین معیار‌ها و نشانگر‌های این نظام ارزیابی نام برد.

رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر ارزیابی این شاخص‌ها در دانشگاه تهران آغاز شده است و از نتایج آن در همه فرآیند‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف اعم از شیوه پذیرش دانشجو تا جذب هیئت‌علمی استفاده می‌شود.

نارنجی ثانی خاطرنشان کرد: هدفمان این است که می‌خواهیم بدانیم با پرورش دانش‌آموختگان تا چه اندازه در راستای حل مسائل صنعت و جامعه نقش‌آفرینی کرده است یا در مرز‌های دانش حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب