دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1395 - 11:23

سرقت‌های سریالی مردان سابقه‌دار با خودروهای مدل بالا

مردان خشن که سارقان سابقه‌داری بودند سوار بر خودروهای مدل بالا شده و راهی مجتمع‌های مسکونی‌ می‌شدند تا نقشه سرقت‌هایشان را اجرا کنند. نگهبان ساختمان زمانی که دوربین مداربسته ساختمان را می‌دید ، متوجه شد که متهمان با تخریب در قصد ورود به مجتمع برای سرقت را دارند و به این ترتیب راز سرقت‌های سریالی آنها برملا شد.
کد خبر : 88699

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ساعت 19:30 دقیقه 12 بهمن سال گذشته، مرد جوان که ساکن مجتمع مسکونی در خیابان امیرآباد شمالی بود، حین مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع‌اش متوجه شد چهار مرد سارق با تخریب در ورودی ساختمان، قصد ورود به داخل را دارند. مرد جوان بلافاصله موضوع را به سایر ساکنین ساختمان اطلاع داد و نهایتا با کمک ساکنین مجتمع یک نفر از آنها دستگیر و سه متهم دیگر با خودروی سمند سفید رنگی متواری شدند.


فیلمبرداری از سرقت‌های گروهی


مرد دستگیر شده تحویل کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات از متهم جوان به نام حمیدرضا به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 آغاز شد.


با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به برخی از محل‌های سرقت منازل به‌ویژه در مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی مشخص شد که حمیدرضا در سرقت‌های مشابه نیز شرکت داشته به همراه چند نفر از همدستانش سوار بر خودروهای لوکس و مدل بالا نقشه سرقت از خانه‌ها را اجرا می‌کردند.


با توجه به شواهد و دلایل به‌دست آمده‌، حمیدرضا که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت‌، به سرقت‌هایش اعتراف کرد و همدستان خود به‌نام‌های روح الله، امیر، حمیدرضا، رضا،‌ جلال، رضا و محسن را معرفی کرد . همچنین متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که بیش از 5 کیلوگرم طلا مسروقه را به خریدار اموال مسروقه به‌نام محسن فروخته است .


متهمان سابقه‌دار این باند


با شناسایی اعضای گروه سارقان‌، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف با تشکیل گروهی جدید از مجرمین سابقه‌‌دار و حرفه‌ای این بار به شیوه سرقت خانه به‌ویژه مجتمع‌های آپارتمانی ، سرقت‌های خود را آغاز کرده‌اند. بررسی‌های بیشتر سوابق متهمان نشان داد که برخی از آنها نیز با تأمین قرار وثیقه به مرخصی اعزام و پس از آن دیگر به زندان برنگشته‌اند. تعدادی از اعضای این گروه از سارقان نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب مقام قضایی قرار دارند‌.


دستگیری در چندین عملیات


با‌توجه به متواری شدن اعضای این گروه از سارقان و مجرمین حرفه‌ای ، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


سرانجام با اقدامات شبانه روزی‌، مخفیگاه تمامی اعضای این گروه از سارقان در مناطق خانی آباد ، خزانه و یاخچی آباد شناسایی و تمامی اعضای گروه در چند عملیات همزمان دستگیر شدند . همچنین یکی از مال‌خرهای این پرونده نیز بازداشت شد.


با دستگیری متهمان و اعتراف آنها به ده‌ها فقره سرقت منازل در مناطق مختلف شهر تهران ، بلافاصله شناسایی محل‌های سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با تلاش
شبانه روزی و انجام تحقیقات مستمر از متهمان‌، دهها محل سرقت شناسایی شد. در تحقیقات مشخص شد ارزش اموال سرقتی بیش از 7 میلیارد تومان است. همچنین از متهمان خودروهای اپتیما و اسپرتیج کشف شد.


سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و کلیه اعضای این گروه از سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته