دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش:

نقطه شروع تحول در آموزش‌وپرورش در سازمان پژوهش است

نقطه شروع تحول در آموزش‌وپرورش در سازمان پژوهش است
وزیر آموزش‌وپرورش از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش بازدید کرد.
کد خبر : 886743

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،«رضامراد صحرایی» وزیر آموزش‌وپرورش در بدو ورود به این سازمان؛ از کتابخانه و مرکز اسناد بازدید و ضمن مطالعه بخشی از آثار و گنجینه‌های وزارت آموزش‌وپرورش، نکاتی در خصوص ضرورت تهیه سیرِ تدوین کتب درسی تاریخ وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد.

صحرایی در دیدار با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، این سازمان را یکی از مهمترین و حساسترین بخش‌های نظام تعلیم و تربیت برشمرد و بر جایگاه ممتاز آن در کشور و ضرورت توجه به آن تأکید کرد.

وی به تبیین شعار هدفمندِ مدرسه قوی، ایران قوی پرداخت و افزود: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاس‌های درس به دست آورد و تحول در آموزش‌وپرورش پس از نقش و جایگاه معلم، در توجه و دقت بر کتب درسی ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بر اهمیت اتحاد، همدلی و انسجام در تمام ساختار آموزش‌وپرورش تأکید کرد و افزود: باید هرلحظه بروز باشیم و در مرز علم و دانش حرکت کنیم.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش راهکار اول آن با امر پژوهش شروع و انتهای این سند فاخر نیز در خصوص این مقوله مهم است و این نشاندهنده ضرورت و اهمیت امر پژوهش است.

صحرایی در ادامه به‌ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقل‌کننده قوی محتوا‌های کتب درسی باشند؛ ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس، بازطراحی نظام فنی و حرفه‌ای؛ تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان؛ بهره‌گیری از پژوهش‌های پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دوره‌های ضمن خدمت و نیز ایجاد شبکه ملی و بازطراحی کتاب‌های درسی مطالبی بیان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش‌وپرورش در سازمان پژوهش است؛ زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس و آن درس در اختیار دانش آموزان ما از طریق معلمان گرانقدر قرار میگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته