دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی تیم‌های برتر مسابقات استارت‌آپ‌ویکند «دانش سنتی محیط‌زیست»

معرفی تیم‌های برتر مسابقات استارت‌آپ‌ویکند «دانش سنتی محیط‌زیست»
دبیر علمی مسابقات استارت‌آپ‌ویکند دانش سنتی محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تیم‌های برتر این مسابقات را معرفی کرد.
کد خبر : 886544

عباس جعفری دبیرعلمی استارت‌آپ ویکند دانش سنتی محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌ها، تیم‌های برگزیده را شناسایی و مورد حمایت قرار دادند و در نهایت ایده‌ها به مرحله تولید محصول، تولید انبوه و تجاری‌سازی می‌رسند.

وی افزود: تیم محیط‌رو به سرپرستی فرزانه بصیری با ایده گردشگری پایدار در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست، تیم تراریخته به سرپرستی عباس دوستی با ایده کیت تشخیص سریع تراریخته و تیم سالی‌مهر به سرپرستی سیما قدرتی با ایده گیاهان دارویی در ترک اعتیاد به‌عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب و تجلیل شدند.

معرفی تیم‌های برتر مسابقات استارتاپ‌ویکند دانش سنتی محیط‌زیست

دبیرعلمی استارت‌آپ ویکند دانش سنتی محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: استارت‌آپ معمولاً فرآیندی ۵۴ ساعته یا سه روزه دارد که در بدو ورود، برای شرکت‌کنندگان کارگاه‌های توانمندسازی برگزار و پس از آن نماینده هر تیم به ارائه ۶۰ ثانیه‌ای ایده گروهی خویش پرداختند که عملیات رأی‌گیری و داوری اولیه براساس ملاک‌هایی ازجمله نو بودن ایده در سطح ملی یا بین‌المللی، اصالت ایده، نوآوری و خلّاقیت، مهارت ارائه، دوستدار محیط‌زیست، ارتباط ایده با دانش سنتی محیط زیست و کارآیی و قابلیت تولید و تجاری‌شدن ایده، انجام شد و از بین تیم‌های مختلف ۶ تیم حائز بیشترین امتیاز به مرحله دوم راه پیدا کردند.

جعفری یادآور شد: این تیم‌ها زیرنظر راهبر‌های استارت‌آپ که عمدتاً متخصصان کسب و کار و فعالان موفق دانش‌بنیان بودند، به فعالیت خود ادامه داده و نسبت به تکمیل بوم کسب کار در راستای نیل به ثروت اقدام کردند.

وی تشریح کرد: در مرحله آخر تیم‌ها، بوم کسب و کار تکمیل‌شده را در حضور داوران ارائه کردند که براساس ملاک‌های نو و ابتکاری بودن ایده، شناخت مسئله و مناسب بودن راه‌حل پیشنهادی، امکان‌پذیری انجام ایده، مناسب بودن برنامه کاری، زمان‌بندی مناسب در ارائه، انتقال درست مفاهیم و تناسب و توانمندی تیم کاری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معرفی تیم‌های برتر مسابقات استارتاپ‌ویکند دانش سنتی محیط‌زیست

دبیرعلمی استارت‌آپ ویکند دانش سنتی محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شناسایی زیست‌بوم‌ها و ذخایر ملی از مهم‌ترین دستاورد‌های استارت‌آپ‌ویکند دانش سنتی محیط زیست است، توضیح داد: روند برگزاری استارت‌آپ به‌صورت تیم‌محور است، به طوری که افراد در قالب تیم‌های ۳ تا ۷ نفره شرکت داشتند.

جعفری تشریح کرد: تعداد افراد شرکت‌کننده در این استارت‌آپ، نزدیک به ۱۶۰ نفر بود که در قالب ۳۴ تیم و ۱۳ محور از نقاط مختلف کشور با یکدیگر رقابت کردند.

وی مطرح کرد: تیم‌ها متشکل از جامعه دانشگاهی شامل ترکیب استادان، دانشجویان و همچنین غیردانشگاهیان شامل متخصصان و فعالان محیط زیست، گیاهان دارویی، شیمی، بیولوژی و فرهنگی بودند.

به گزارش آنا، نخستین استارتاپ‌ویکند دانش سنتی محیط‌زیست به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، دفاتر و مراکز زیرمجموعه این معاونت شامل دفتر ارتباط با صنعت، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مرکز رشد واحد‌های فناور و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه ژاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

علاوه بر این، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری که مدیریت اصلی دبیرخانه را برعهده دارد و همچنین پارک علم و فناوری استان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، دانشگاه شهرکرد، بنیاد نخبگان استان، جهاد دانشگاهی، اداره‌کل استاندارد، مرکز تحقیقات انرژی و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شرکت به‌مالت، شرکت کیمیاگران تغذیه و شرکت دریانوش و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک در برگزاری استارت‌آپ داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته